äntligen betäckt

vinkelina

Trådstartare
skickade iväg min lilla dam för betäckning för 2 veckor sedan. hon var inte ett dugg intresserad av hingsten. kom på måndag kväll. ultraljudades på torsdag, hade då ett ägg som hade börjat växa, planerad betäckning tisdag. inget hände så på onsdag (tror jag) sprutades hon. och nu i söndags så hade de utfört en lyckad betäckning på henne :) iom att hon betäcks "på riktigt" så är det 1-2 betäckningar kvar.

sen gäller de ju bara att få hem henne (lite knepigt att få tag på transport nu)

väntar o hoppas nu bara att de skall lyckas.

Sv: äntligen betäckt

ett finnhästo.... 156 cm, som blev betäckt av en finnhäst av ponnymodell, 142 cm

*undrar om de använde pall* ;)

Sv: äntligen betäckt

Mitt sto som är 145 betäcktes av en hingst på 135, hon ställde sig med bakbenen i en grop och "satte" ner rumpan så han skulle komma åt - de är fiffiga de brunstiga damerna

Liknande trådar

Katthälsa Hej! Känner att jag behöver bolla av mig lite och få höra med andra som gått igenom samma sak. Har det gått rätt till eller är jag bara...
Svar
15
· Visningar
3 266
Senast: WildHorse
·
Kropp & Själ Är det någon här som har varit med om liknande eller har några tankar? Jag tror att jag börjar bli utbränd av "bara" vardagen. O_o Och...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
12 721
Senast: Habina
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Igår var jag på utställning i Danmark! Det tog emot att åka pga alla kostnader jag haft med min nya hund för det känns fel att ha en...
Svar
7
· Visningar
1 066
Senast: Lyan
·
Avel Hej, tog bakt. prov på min häst vid betäckningen. Stoet började visa brunst måndag, kördes till hingst onsdag... ställde upp för hingst...
Svar
6
· Visningar
1 251
Senast: zala
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka