Äntligen avklarat

C

citra

För ett bra tag sen så skrev jag en tråd här om min kattflicka som hade en knöl på magen.
Idag togs den borta! Det var ett navelbråck som vetrinären ville ta i samband med att vi kastrera henne. Så nu ligger hon i fotöljen brevid (upplyft för att få lite vila från två nyfikna herrar) och vilar med tratten på :) Hon har varit superduktig hela dagen, och har nu ett superäckligt sår på magen :o

Men vetrinären berömde oss iaf för vår duktiga flicka och tyckte hon var riktigt fin :love: Trots att hon är hal som en ål :angel:

Sv: Äntligen avklarat

Hej.
jag star i groparna och skall gora detta pa min katttos ocksa. Hon ar sex mnd nu sa det ar dax for kastrering. Men vad kostade detta? jag har fatt pris runt 3000,-, men om dom gor det i samband med kastreringen sa tycker jag det later jattedyrt....

Jag gjorde detta på min katt för några år sedan - och det kostade samma som en kastration utan navelbråck.Jag som är van vid att betala veterinären för hästarna tyckte det var jättebilligt! Jag har för mig att det var runt tusenlappen, absolut inte mer. Tyvärr går det nog "navelbrock-epidemi" hos mig, har nu ett hingstunge med ett mindre navelbrock. Tvivlar på att det blir lika billigt...

Ok. Jag har fatt pris pa runt 3000,- ! hos narmaste djursjukhus. Tyckte att det lat val extremt, speciellt pa en honkatt dar dom ju tenderar att lagga langa snitt anda. Sedan undrar man hur manniskor som inte har mojlighet att hosta upp stora belopp gor med sina katter. Tycker att det utsatter djuren ytterligare. Nagon delbetalning gar dom inte med pa heller.

Liknande trådar

Katthälsa Vi har veterinär tid nästa vecka. Var lite fullbokat den här veckan. Lite bakgrund. Vi har en kastrerad hankatt på sex år hemma. Han...
Svar
15
· Visningar
1 859

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Hönstråden II
  • Storlek på rastgårdar?

Hästrelaterat

Omröstningar