Äntligen är kissarna hemma!!

• Övr. Katt
  • Trådstartare Trådstartare Znozan
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 795
Z

Znozan

Igår var vi iväg till Solgläntan och hämtade hem våra två katter!!! Och vilka mysiga katter!! 19 veckor och hur rara som helst. Våra barn älskar dom och är otroligt försiktiga med dom.

Teddie och Freddie heter dom numera (två honkatter......) Dessa två damer tillsammans med sin bror blev upphittade av en mamma som var på väg till dagis med sin son. Kissarna låg i en sop påse!! :eek: Så när de kom till katthemmet var de undernärda och fulla med mask.
Men nu har de fått ett nytt hem hos oss! Och det känns så grymmans bra att vi adopterat från ett katthem. Rekomenderas varmt!

Sv: Äntligen är kissarna hemma!!

Bra gjort! Själv kom jag hem i fredag med den här lilla tjejen : LÄNK
Blev kär i henne redan när hon satt i karantän, vi pratade genom fönstret!!! Sen när hon blev utsläppt så adopterade hon mig. Hon klättrade bestämt upp på min axel, sjönk ner till armen och lade sig på armen. Där gick jag och bar på henne. När jag försökte sätta ner henne så jamade hon och klättrade uppför mitt ben tillbaka till armen....
Tre besök tog det, sen åkte hon med hem...... tog med sambon på sista besöket, och han kunde ju inte motstå mina hundvalpsögon, där jag satt med katten på armen. Han måste ju se att jag älskar denna katten!!!! :love: Och det gjorde han.

Nu är det tillvänjning med Tipex här hemma, hon fräser lite, men idag har hon varit framme och nosat på Azra flera gånger, så det går framåt.

Jag ska åka till ett katthem på lördag för att kolla om man hittar nån liten kisse (eller det kanske blir tvärt om) ;) Hade en katt förut som tyvärr inte lever längre... Så nu får jag se om jag blir kattägare igen :d

Du kommer säkert att bli utvald av någon kisse!!! ;)

Så var det för oss. Vi åkte till katthemmet för att titta på två helt andra kissar, men dom brydde sig inte om oss. Medans dessa två små yttepytte pyren charmade oss. De valde oss.
Det bästa vi gjort!! Missen är helt frisk nu, men Tea är fortfaranade lite dålig. Ögoninfektion som inte vill ge sig. Men skam den som ger sig.

Jo, jag misstänker att det kommer bli som du skriver. Börjar bli väldigt förväntansfull nu. Jag har aldrig varit på ett katthem förut, men det ska bli kul. Dessutom känns det som om det kommer gå jättebra när jag får med mej nån sötnos hem, har hört mycket beröm när jag hjälper till i stallet, "hon har sån speciell hand med hästarna", "hon kan ju hantera hur svåra hästar som helst" m.m. är sånt man får höra titt som tätt, så jag börjar faktiskt tro på det, och går det bra med hästarna borde det gå bra med katter oxå. :crazy: Ska se till att alla matskålar blir riktigt rena imorgon :)

Liknande trådar

Katthälsa Hej, jag har adopterat två killar för ca ett år sedan från ett katthem. Dessa killar är bröder och levde i en kattkoloni ute i ca två år...
Svar
16
· Visningar
1 945
Senast: Filiofokus
·
E
Katthälsa Jag har suttit och läst flera forumsinlägg av personer som har haft samma problem som vi nu har stött på, men kände ändå att jag behövde...
Svar
1
· Visningar
854
Senast: MonteRose
·
Övr. Katt Gah! Syrran kunde absolut inte ta hand om sin hund och skulle avliva en frisk hund men det slutade med att jag tog över honom. Men så...
Svar
4
· Visningar
1 177
Senast: astronaut
·
Övr. Katt Min vän tog en 4-årig honkatt från ett katthem i julas. Hon blev bortlämnad av sina förra ägare för att hon började kissa inomhus i...
Svar
4
· Visningar
1 353
Senast: Whirlie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka