Antihistamin - doping?

Egonson_

Trådstartare
T.ex Kestine som är en receptfri antihistamin (Ebastin) mot pollenallergi.
Kan det vara dopingklassat för häst? Hittar inget om det ämnet när jag googlar. Det är godkänt för människor btw.

Senast ändrad:
Sv: Antihistamin - doping?

När jag vaccinerade min häst (1999 - 2003) var det INTE tillåtet. Hästen ansågs inte vara i tävlingsmässigt skick om den vaccinerades mot pollenallergi och fick därför inte tävla. Notera också att det är karens inte bara på vaccinet utan också på själva sticket. Hästen blev dock nästan symptomfri av behandlingen (headshaker) så jag behandlade och tävlade inte under vår/sommar.

Liknande trådar

Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
2 078
Senast: zarmino
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 601
Senast: Lavinia
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 810
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 860

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka