Antiglid skydd liknande på western stigbyglarna??

JessicaM

Trådstartare
Undrar om någon har något förslag på vad jag kan klistra fast på stigbyglarna så att jag inte tappar fotfästet hela tiden?? Borde finnas något som man har på vanliga engelska stigbyglar men som man klistrar på istället. Något med riktigt fäste..

Jag tror jag spänner mig när jag travar o galopperar o då tappar jag fotfästet..

Några tips??

Sv: Antiglid skydd liknande på western stigbyglarna??

Jag gör exakt samma sak...tappar alltid stigbyglarna i trav och galopp. Dock tror jag inte antiglidgrejor är lösningen utan massa träning...:crazy:

Det enda jag kan komma på är annars sånna där lindor som man lidar tennis- och badmintonracket med. Klippig linda typ... Billigt också.

Jag gör exakt samma sak...tappar alltid stigbyglarna i trav och galopp. Dock tror jag inte antiglidgrejor är lösningen utan massa träning...:crazy:

Det enda jag kan komma på är annars sånna där lindor som man lidar tennis- och badmintonracket med. Klippig linda typ... Billigt också.

Jo men jag tror inte sådant håller så länge eftersom man har skorna däro då går nog effekten bort rätt så snabbt. :crazy:

En del lindar på sån där självhäftande bandage. Skitfult men skyddar säkert stigbygeln om man har en fin sadel.

Själv skulle jag nog bara rida mera. Ju fler mil i ärslet på dig = ju mindre spänningar...

//Waern

Hehe jo det stämmer att jag borde rida mera o få fler timmar i sadeln. Men jag är reumatiker så tyvärr kanske det också spelar in. Men det borde finnas något material som man kan klippa till o använda på stigbyglarna.

Först tänkte jag på bil mattor som man kunde klippa isär men de är inte tillräckligt "anti glidiga"
Sandpapper varar inte så länge

Ingen som har tips??

Har samma problem med min nya fast begagnade sadel.
Aldrig haft det problemet tidigare.
Och nu gäller det bara höger stigbygel. Tittat efter noggrannare och den är
glattare i lädret där foten är samt behövs böjas till mer runt ett kvastskaft då den är rakare likande en ny sadel.

Titta om det är något sådant problem :)

Jo det är det säkerligen oxå, har visserligen haft detta problem på alla w sadlar. Men skulle ändå vilja limma på något antiglid liknande.

Synd att det inte finns sådant som man sätter i vanlig stigbygel fast bara själva plattan så man kan limma fast den på westernstigbygeln...

Känns som om det borde finnas något som används till något helt annat som man kan klippa till o klistra på..

Det är inte så att du har för långa läder?

Annars är det bara att tränatränaträna:D

Jo jag har tänkt på det med men det blev samma med korta stigläder tyvärr.

Jag vet att jag ska träna o träna men medans man gör det så kan det va gött att ha något som förhoppningsvis gör att man inte glider lika mkt tills man en dag inte behöver antiglid nåmera ;)

Googlade och det finns något som heter vetflexlindor som rekommenderas till hala stigbyglar. Det är en självhäftande bandagelinda och inköpsställe hittar du om du googlar "vetflex".

Ahaaa de är ju sånt vi har till djuren när man lindar om något ordentligt sår el liknande. Tack för tipset :)

Om någon har mer tips mottages detta tacksamt ;)

Hehe jo det stämmer att jag borde rida mera o få fler timmar i sadeln. Men jag är reumatiker så tyvärr kanske det också spelar in. Men det borde finnas något material som man kan klippa till o använda på stigbyglarna.

Först tänkte jag på bil mattor som man kunde klippa isär men de är inte tillräckligt "anti glidiga"
Sandpapper varar inte så länge

Ingen som har tips??
Det finns antiglid-remsor att klistra på trappor som är grova och tåliga, det kanske vore något? Typ sånt här: http://se.scandic-coating.com/nonsliptape-specifications.php

Googla "halkskydd trappa utomhus" så får du ett gäng fiffiga träffar:idea:

Ja men det kan ju va en jättebra ide :D Tusen tack

Liknande trådar

Hundhälsa Obs långt inlägg. I slutet av maj sprang jag och min dvärgschnauzer Hasta ihop på en agilitytävling, vi flög iväg bägge två så jag vet...
Svar
4
· Visningar
960
Senast: igbest
·
Hundavel & Ras Jag startade en tråd här igår där jag ville höra folks åsikter om vilken hund som kanske passar mig. Jag hade ändå fäst mig vid en sorts...
Svar
14
· Visningar
1 924
Senast: Roheryn
·
Ridning Hej! Jag är nybörjare när det gäller hästar (är 27 år) och när jag har ridit, speciellt i trav, så tappar jag balansen samt att jag...
Svar
13
· Visningar
1 674
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 594

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka