Antiflogestan???

P

puckolina

Vad är antiflogestan för något? Salva/liniment? Fick tips om det till min hund, men det skulle vara en salva/liniment till häst.

Åsa

Sv: Antiflogestan???

Förr i tiden så hette det antiflogestan. Jag antar att det är det samma som superflog. Det finns i nästan alla hästaffärer. Det finns också herbflog. Jag tror att det funkar ganska likt. Den svenska firman som tillverkar superflog är Biofarma. Fråga i affären så hjälper dom dej säkert. Men pälsen blir enormt kladdig. Du måste nog raka den. :)

Sv: Antiflogestan???

Tack för hjälpen. Jag ska se om jag hittar den. Min hund är en långhårig collie och jag fick tipset att ha det på insidan av örontippen för att just få en ordentlig tipp. Med papper utanpå så att det inte blev kletigt överallt!

Liknande trådar

Hästvård Alla tips mot kliande hud på häst mottages tacksamt. Salvor, fodertillskott, tvätt etc. Ska till hööks över helgen märkte att där finns...
Svar
15
· Visningar
753
Senast: Vinur
·
Hästvård Jag har en häst med fyra vita strumpor och rosa hud därunder. Har under de senaste åren drabbats av olika grad av mugg/rasp under senare...
Svar
8
· Visningar
822
Senast: Fiorano
·
Hästvård Min häst fick svår mugg som tog nästan 8 månader att läka ut helt (flertalet antibiotikabehandlingar invärtes och utvärtes). Detta...
Svar
0
· Visningar
524
Hästvård Nån som vet nån bra salva att smörja en hästs spenar och området runt då hon kliar sig mycket där? Hon har svullet juver alltid haft och...
Svar
9
· Visningar
990
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tråden för spår
  • Uppdateringstråd 30
  • Löpcykel