Antal inlägg per sida??

Ceta

Trådstartare
Förut hade jag 50 inlägg per sida, hade valt det själv, (funkar när man har berdband....;) ) men nu kan jag inte hitta den inställningen löängre :confused: Skulle gå in ch titta på en sak, och då var det helt plötsligt borta! :eek:

snälla, hjälp....:o vill gärna ha 50/sida igen! :bump: :eek:

//Dea

Sv: Antal inlägg per sida??

Man kan ställa in hur många trådar man vill ha per sida, men 50 stycken är borttaget.

50 inlägg togs bort i höstas när buke hade lite större prestanda-problem. De som hade inställt på 50 kunde behålla det fram tills de uppdaterade något i Kontrollpanelen, då blev man nerskickad på 20.

Jag klarade mig ända till i förra veckan, men nu har jag 30 och får klicka som 17 känns det.

ok då förstår jag....:( det finns ingen chans att man kan få tillbaka det? För edt var bra.....:idea:

:cry: va synd.... och det e inte så att du som moderator kan be gunnar ta tillbaka det igen?? :angel:

Precis lika mycket som du kan. Han läser det mesta här på Hjälpen, om du söker så tror jag du hittar trådar där han förklarar varför han inte ville ta tillbaka det.

ok....:cry: sånt e livet.... jag sökte faktist innan jag startade denna tråden... men orkade inte kolla igenom alla trådar... de flesta verkade rätt irellevanta...

Näe vad trist :( missade precis den inställningen idag också. Men nu blir det mer värk och stelhet i musarmen i och med fler klick.. :(

Jag fattar inte men det borde vara bättre att ladda en sida en gång en att ladda fler sidor, det måste ge mer trafik på servern? (om det är det som är argumentet). Jag skulle gärna ha 100 inlägg eller så :idea:

Jag har för mig att det ändrades när folk klagade över att det tog så lång tid, att det var segt. Det blev mindre segt med max 30/sida än 50/sida, för det tar längre tid att hämta 50 inlägg än 30 helt enkelt...

Men då blir ju inte trafiken lika tät, om det är fler inlägg per sida, att t ex menyn och alla "huvuden" och "fötter" ska laddas så många gånger.

Dessutom får vi klicka mer vilket är ohälsosamt för våra kroppar.

säg det till gunnar:angel:

men seriöst tror jag han vet vad som funkar bäst, iaf när det gäller hur serven funkar bäst....

KL

Antalet inlägg sjunker om man ändrar något i Kontrollpanelen, säger ni... Men ändrar vad? Jag har t.ex. bytt avatar och ändrat lite i min profil, ändå ser jag fortfarande 50 inlägg/sida?

'Redigera alternativ' är det som du inte ska vara och pilla i om du vill ha kvar den inställningen!

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Bukefalosnyheter Det har gått ytterligare ett år sedan den här sidan startades 14 maj 1996. Under året har jag väntat på att genomföra en större...
Svar
0
· Visningar
4 948
Senast: Gunnar
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 831
Senast: Anonymisten
·
Bukefalosnyheter Det är nu 26 år sedan dessa sidor som numera heter Bukefalos.se lades ut på internet. Tänkte gå igenom lite av det som hänt...
Svar
2
· Visningar
12 923
Senast: Nahar
·
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
41 157
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar