Anonyma mail

Luff

Trådstartare
Nu undrar jag?
Kan Gunnar spåra anonyma mail som skickats genom Buke?
Någon beter sig mycket illa.

Sv: Anonyma mail

Du kan ju alltid skicka ett PM till Gunnar och fråga :idea:

Så bråttom är det inte.
Han modererar ju här så han läser det väl så småningom

Ja, det har väl hänt förut att någon fått elaka pm men när någon tar sig besvär att skriva anonyma mail som relaterar till buketrådar så känns det mer än bara någon som blev arg i förbifarten.
Det verkar tyvärr som mailaren inte använt sig av bukeformuläret - och då har alltså personen ifråga verkligen letat ordentligt efter adressen.

Vad menar du med att användaren har letat ordentligt efter adressen? Det är ju bara att gå in på din profil för att skicka ett mail till dig?

Om du skickar ett mail genom Buke så syns inte mailadressen.
Dessa mail var inte skickade genom Buke men hänvisade till trådar här.

Okej, det är alltså någon som har skickat mail till dig och nämnt trådar på buke, då har dom inte skickat mailen genom buke.

Om du kan få tag på ip-nummret så kanske Gunnar kan se vem det är, men jag vet inte vad det krävs för "bevis" för en sådan utredning...

Om du skickar ett mail genom Buke så syns inte mailadressen.
Dessa mail var inte skickade genom Buke men hänvisade till trådar här.

Jag testade att skicka till mig själv, och då står ju min adress i mailet. Att jag kan välja att antingen klicka på en länk och skicka därifrån om jag vill svara på mailet, eller att jag kan använda denna mail...och sen står min mailadress där...
Kanske det är någon som du skickat mail till någongång och den har fått tag på din adress på det viset. Eller nån annan som skvallrat till denna personen om din mailadress...

Långsökt kanske...

Liknande trådar

Bukefalos Undrar om bukefalos forum har samarbete med mobiltillverkare? 😁 Sen några veckor tillbaka (tyvärr lite oklart när) så är knapparna för...
Svar
9
· Visningar
484
Senast: Krålus
·
Bukefalos Listan kan ju göras mycket lång, Men jag ska försöka hålla mig till tre punkter. Räknar i omvänd ordning så det som betyder mest för...
2 3
Svar
51
· Visningar
4 576
Senast: sjoberga
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
17 439
Senast: Barbabelle
·
Hemmet Jag har genom köp av fastighet "ärvt" en sommarstuga full med Rörstrands-porslin som jag nu till 90% tänker sälja. Många grejer har jag...
Svar
3
· Visningar
399

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka