Ännu en sitstråd.. Svankrygg

Sv: Ännu en sitstråd.. Svankrygg

Intressant tråd! Själv har jag konstant värk i min svank. Ibland nedstrålning i ena skinkan...låter lite som det klämmer på någon nerv men jag har ganska mkt svankrygg. Har funderat mkt på hur ridningen påverkar mig. Får ont av av att sitta på vanligt vis. Inte av att rida...

Det låter som ishiasnerven är i kläm. Den kläms åt i ländryggen (svanken). Har själv problem med det från och till. Får dock hjälp av kiropraktor. Akut med att manipulera så nerven slipper trycket och långsiktigt med övningar för att förhindra det iom stärkning.

Det låter som ishiasnerven är i kläm. Den kläms åt i ländryggen (svanken). Har själv problem med det från och till. Får dock hjälp av kiropraktor. Akut med att manipulera så nerven slipper trycket och långsiktigt med övningar för att förhindra det iom stärkning.

Ja visst, det låter lite så. Sjuksyrra som jag är så har jag tänkt tanken några gånger ;) men det är ingen smärta att jämföra med de patienter vi tar in akut. Man undrar hur det ska bli när man blir äldre...tycker du att det hjälper med kiropraktik? Jag är lite anti att rycka och ha sig i ryggen...Nu är jag lite off-topic men...

För mig hjälper det mycket. Jag har från och till problem med ryggen. När man fått behandling av kiropraktor faller massa bitar på plats - även sitsen vid ridning. Sedan är jag dum och underhåller inte med tränings som jag skulle - så sakta men säkert fastnar jag på något konstigt vis igen.... Måste träna upp rygg och mage mer!

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad såg ni senast? Del 3
  • Gamla trotjänare
  • Vad gör vi? Del CCVII

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka