Fast de är väl inte typiskt glad i alla, i alla fall inte vad jag hört om de?
Det gäller att hitta linjerna med orädda hundar. Därför måste man kolla släktens mh-resultat. De seriösa uppfödarna testar sina hundar.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Fast de är väl inte typiskt glad i alla, i alla fall inte vad jag hört om de?
Lätt: Bostonterrier.
Gladare hund får du leta efter. Riktiga knasbollar.
Min hane väger 8 kg. Cockerstorlek.
Han är med på löprundan, på uteritten och i längdspåret utan problem och chillar ned så fort man "nattar" honom.
(Växlar snabbt om till "sola och bada"-mode ;-)
Intensiv och sprallig,
"meshundar" brukar tycka att han är lite väl fysisk ibland.
Han är fem år nu och är lika lattjo som för fem år sedan, om än lydigare
Jag har tyvärr jättetråkiga erfarenheter av Pinschrar. De jag har stött på är för hårda i huvudet och har krävt för mycket stimulans av sina mattar för att deras relation skall fungera. Det har slutat i olyckliga, osäkra, högljudda och dominerande hundar. Kudos till dem som har format mysiga och självsäkra individer.
Hmm, nu går jag kanske lite mot vad jag själv tycker, men en Parson? Gillar väl iofs lite mer aktivitet, men tåliga, snabba och de jag känner är keliga.
Lakeland är trevliga! Har haft en uppfödare i grannbyn som alltid haft fina hundar, nu har hon nog lagt ner pga hög ålder, men trevlig ras. Fast så älskar jag iofs terriersJRT/PRT och Border terrier är också raser jag funderat på!
Även andra terriers som är lite högbenta typ lakeland terrer men de har jag aldrig sett i verkligheten.