Ainon
Trådstartare
Söker en atletisk soffvärmare
Det som önskas
*atletisk nog att hänga med på löprundor, cykelrundor och turer med längdskidor, även när annan hund avlad för jobbet drar mig på skidor (det går fooort!)
*Gilla att ligga och lata sig i soffan. Social, bra med barn. "Alltid glad"
*Storlek mindre, ska lätt gå att ligga och mysa med i famnen.
*Helst inte alltför köldkänslig och kan vara ute i hundgård även på vintern under dagtid (Självklart finns varm koja)
*Tåligare slaget (Min tik är lite hårdhänt även om hon är snäll mot Uno)
*Ej staffe eller annan muskelhund.
*Inte intresserad av utställning öht. Hund får mycket fysisk motion och lite spår men annars ingen hundsport.
Jag gillar draghundar/fågelhundar (tycker min pointer/vorsteh/greyhound/husky är perfekt i temperament och utseende och skulle helst vilja ha en kh vorsteh ) medan sambon gillar mops och fralla .
Det som önskas
*atletisk nog att hänga med på löprundor, cykelrundor och turer med längdskidor, även när annan hund avlad för jobbet drar mig på skidor (det går fooort!)
*Gilla att ligga och lata sig i soffan. Social, bra med barn. "Alltid glad"
*Storlek mindre, ska lätt gå att ligga och mysa med i famnen.
*Helst inte alltför köldkänslig och kan vara ute i hundgård även på vintern under dagtid (Självklart finns varm koja)
*Tåligare slaget (Min tik är lite hårdhänt även om hon är snäll mot Uno)
*Ej staffe eller annan muskelhund.
*Inte intresserad av utställning öht. Hund får mycket fysisk motion och lite spår men annars ingen hundsport.
Jag gillar draghundar/fågelhundar (tycker min pointer/vorsteh/greyhound/husky är perfekt i temperament och utseende och skulle helst vilja ha en kh vorsteh ) medan sambon gillar mops och fralla .