Ännu en fodertråd..

rosensnopp

Trådstartare
Hej!
Förstår om ni börjar bli lite trötta på alla fodertrådar, men jag behöver hjälp.. :)

Jag har en liten 4-årig blandrastik på ca 2,5 kg. Hon är av sällskapsras och aktiveras väl ganska normalt. Är bra i hullet och fin i pälsen.

Jag har gett henne Doggy proffessional, små bitar, och det har fungerat bra, men är ju medveten om att doggy inte är det allra bästa fodret.

Så nu är jag ute efter lite tips och idéer om ett bra foder med SMÅ bitar. :laugh:

Sv: Ännu en fodertråd..

Jag ger mina dvärgpinschrar Purina Pro Plan lamm o ris. Det är platta trianglar som är cirka 2 cm per sida och cirka 5 mm tjocka.

Sen finns det Purina Pro Plan small & mini med antingen kalkon, kyckling eller lax. Eftersom det heter small & mini borde det vara mindre bitar. Fråga i hundbutiken.

Bara av ren nyfikenhet: Finns det någon speciell anledning till att du vill ge ett foder med riktigt små kulor?

Det är inget måste att det ska vara pyttesmå kulor utan det är mest som jag fått för mig. Min hund klarar att äta lite större kulor med, men det är mest att jag inte vill att det ska vara de allra största :)

Så jag tänkte då att om det finns något foder som är bra som finns med små kulor med så tar jag hellre det än ett med stora :)

Brukar inte all mat till småhundar ha små bitar? Min mormor har Royal Canin till sin papillon (väldigt små bitar) och jag har Ekanuba för German Shepherd (Schäfer) till min Schäferkorsning fast det är stora bitar :P

Liknande trådar

Hundhälsa Ska försöka fatta mig kort om min hunds mer eller mindre diffusa symptom och historiken av dem... är givetvis under utredning hos...
2
Svar
30
· Visningar
6 059
Hästvård Hej alla hästmänniskor! Detta blir min första tråd i forumet, och det handlar om min 17 åriga valack som har börjat falla ur och tappat...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
13 418
Senast: Bobloblaw
·
Katthälsa Mun lilla Tuss är lite för rund om magen. Att försöka aktivera henne räcker inte (hon tröttnar innan hon blir trött så att säga ;)) så...
Svar
10
· Visningar
1 524
Senast: Piek
·
Hundhälsa Sorry för ännu en fodertråd :o Har en 2-årig Whippet-tik som alltid varit frisk men för några månader sedan fick akut pankreatit. Tack...
Svar
18
· Visningar
945

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka