Annan ordning på klasser än vad som anges i proppen?

PrinceFair

Trådstartare
Får en arrangör ändra ordningen på tävlingsklasserna till annan än den som står i propositionen?
Jag hittar inget vettigt svar i TR I.
Anledningen till att jag undrar är att jag har anmält till en dressyrtävling där det enl proppen skulle vara LA5, LA6, MB4, MB5 i nämnd ordning.
Jag anmäler till LA6+MB4 för att kunna rida första klassen på träns, det passar min häst bäst.

Döm om min förvåning när det nu i meddelande till ryttare är ändrat till LA5, MB4, LA6, MB5 :eek:

Visst jag kan be om att få byta till LA5, men det var ju inte vad jag hade tänkt mig som uppvärmningsklass, och dessutom blir det två ritter för samma domare...

Sv: Annan ordning på klasser än vad som anges i proppen?

Jag antar att det är Kga du ska till? Ska också dit :)
Anledningen tror jag är att det är DM och man rider det iår som la5+la6 eller msvb4+msvb5, man lägger ihop resultatet i båda sina klasser. Antar att de lagt klasserna så för det ska bli lite mer 'spännande'(hittar inte rätt ord) för ekipagen som rider DM + att det ska bli mer rättvist ur domarsynpunkt för ekipagen, då alla klasser ju rids som DMklasser också.
Sen hur det är enligt TR vet jag inte, men ring och hör annars, arrangören brukar ha koll på saker o ting.

Senast ändrad:

Ja det är det. Jag har inget problem med varför osv, utan tycker mest att det är märkligt att de inte skrev ut klasserna i rätt ordning i proppen - för då hade jag kunnat anmäla till rätt klass direkt.

Nej jag förstår det, vet fler som ska rida la6 msvb4 som nog inte är så lyckliga över att få rida msv före la-n..

Det är nog tillåtet, jag har varit med om det flera gånger. Dock så måste ju arrangörerna tillåta att man byter klasser då, eftersom man oftast planerar på en vis utefter hur klasserna ligger.

Liknande trådar

Dressyr Jag har letat lite i TR men tycker det är som vanligt lite luddigt ang detta. Jag är anmäld i en tävling där det stod Klass 10; LA...
Svar
15
· Visningar
3 247
Senast: kryddelydd
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka