Anmälnings-/prop. fråga

roadkilled

Trådstartare
Håller p åmed en anmälan inför en tävling.
MEN det finns 2 klasser som är EXAKT likadana efter varandra. Varför är det så? Ska rida på den höjden den dagen men vilken av dom ska man anmäla sig i?

Klass 8. 1,00 hoppning Fas 1 bed A:0 Fas 2 bed A:0 /A
Rosett, plakett och startavgift åter till alla placerade/Rosett

Klass 9. 1,00 hoppning Fas 1 bed A:0 Fas 2 bed A:0/A
Rosett, plakett och startavgift åter till alla placerade/Rosett

Sv: Anmälnings-/prop. fråga

Beror på hur tidigt du vill gå upp. :p

Skulle tippa på att den som går först kanske är ett snäpp lättare än den andra..

Hej, jag gissar på att det är först en klass i 90 cm, 2 st i 1m och en klass i 1,10m

förmodligen har dom väl delat upp 1m i "två klasser" för att dom som rider 90 kan vara med i den första 1m-klassen o dom som rider 110 kan vara med i andra 1m-klassen.
Kanske för att det brukar vara väldigt många startande på deras tävlingar så slipper det bli så långa väntetider... men men vad vet jag detta är bara mina spekulationer :D

det är perfekt når man vill kvala till 4-årschampionatet :) hittar knappt nån tävling med 2 st enmetersklasser, vart är denna? :)

Som sagt, det beror bara på hur tidigt på dagen du vill starta!
På alla tävlinger jag varit med dubbla 1m klasser så har den enda banan inte varit svårare än den andra.
Jag hade valt den första klassen för dom flesta hoppar två klasser/dag vilket ju resulterar i störst startfält i mittenklassen och varför vänta i onödan:idea:

Tillägg (även om tråden är lite gammal)

Svar på frågan VARFÖR dom gör så. På våren brukar dom ha mer 90 + 100 + 110 - tävlingar, då gör 4-åringarna sina första starter. Men på sensommaren väljer många klubbar att ha två 1meters klasser istället, av den enkla anledningen att unghästarna ska kunna kvala till 4-års championaten, då dom måste gå ett visst antal felfria 1meters klasser, och får dom då chansen att hoppa 2 stycken 1meters klasser på samma tävling , är det ju bra.

Sen fattar jag inte varför dom inte behåller 0.90 klasserna till avdelning A dock.

För att minska ner starterna i 1m klasserna då dessa klasser brukar vara poppis :P
Sen kan det vara olika banor o svårihetsgrad men oftast är det för att "dela upp" 1 m klassen så väntan inte blir allt föööör låååång :)

Liknande trådar

Hoppning Nu behöver jag veta, stämmer dessa? I banhoppningstävlingar rids ofta en grundomgång där det gäller att ta sig runt banan felfritt inom...
Svar
2
· Visningar
2 439
Senast: Ewelina02
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Då ska jag försöka sammanfatta vår resa til Norsk Varmblod's Eliteskue lite "kort". (Eller långt... :angel: ) Vi åkte hemifrån i...
Svar
0
· Visningar
1 055
Senast: sorbifolia
·
Ekonomi & Juridik Sitter ganska ofta och kollar på HästNet och liknande :D Inte för att jag ska köpa häst precis i morgon, men ändå, förhoppningsvis inom...
2
Svar
26
· Visningar
4 585
S
Hoppning Hej är det någon som vet hur det går till när man anmäler sig när man ska rida en klass sedan en lagklass. Ska jag anmäla mig till både...
Svar
3
· Visningar
912
Senast: shegall
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama