Anmäl här om ni hittar någon text på engelska

Tanken är att om man gjort några stavfel eller språkliga grodor så ska man ha möjlighet att rätta dem. Man skall inte ha möjlighet att skriva om sitt inlägg så att det är annorlunda än det var från början och då eventuellt kunna "förstöra" en hel diskussion. Trodde faktiskt vi hade 5 minuter på gamla forumet också.

Nej, det var 15. Och det är jättebra att ha en stund på sig att förbättra. Att folk helt skrivit om sina inlägg har jag upplevt väldigt sällan. Däremot utvecklar de ofta sina resonemang och det är ju bara bra, om de ser att deras andemening inte gick fram.

Tanken är att om man gjort några stavfel eller språkliga grodor så ska man ha möjlighet att rätta dem. Man skall inte ha möjlighet att skriva om sitt inlägg så att det är annorlunda än det var från början och då eventuellt kunna "förstöra" en hel diskussion. Trodde faktiskt vi hade 5 minuter på gamla forumet också.

5 minuter känns kort om tid för att ändra stavfel och liknande, det vore bra om man hade lite längre tid på sig.

5 minuter känns kort om tid för att ändra stavfel och liknande, det vore bra om man hade lite längre tid på sig.

Men då är det väl bara att förhandsgranska?

Tycker det är irriterande i diskussioner när man svarar på ett inlägg och sen när man skrivit klart ser man att personen ändrat inlägget helt.

Tycker det är irriterande i diskussioner när man svarar på ett inlägg och sen när man skrivit klart ser man att personen ändrat inlägget helt.

Javisst men ibland upptäcker jag fel efter att jag postat. Då är det trevligt att kunna fixa till det.

Givetvis är det trist om det utnyttjas för att ändra inläggen på ett sådant sätt att det påverkar diskussionen negativt.

Locale (inställning av tidzon under inställningar)

Lost Password
If you have forgotten your password, you can use this form to reset your password. You will receive an email with instructions.
Name or Email
Reset password

Senast ändrad av en moderator:

Fast ibland så ser man inte att man formulerat sig lite tokigt förrän man läser sin text i förhållande till vad som skrivits tidigare i tråden.

Mer engelska i hjälpen:
  • - Text Containing Spoilers
    Hides text that may contain spoilers so that it must be clicked by the viewer to be seen.

Exempel:
    Simple spoiler
    Spoiler with a title
    Ser ut så här:

[*]
    Kod:
    , [PHP], [HTML] - Visning av programmeringskod[/B][/SIZE]
    Displays text in one of several programming languages, highlighting the syntax where possible.

[/LIST]

Mer engelska i hjälpen:
  • - Text Containing Spoilers
    Hides text that may contain spoilers so that it must be clicked by the viewer to be seen.

Exempel:
    Simple spoiler
    Spoiler with a title
    Ser ut så här:

[*]
    Kod:
    , [PHP], [HTML] - Visning av programmeringskod[/B][/SIZE]
    Displays text in one of several programming languages, highlighting the syntax where possible.

[/LIST]
Ja, det där inlägget blev ju lite konstigt. Det innehöll ju koder. Det handlar alltso om beskrivningarna av SPOILER och CODE.

Hovertexten på prefixen i forumen säger fortfarande:
Show only the (xxx) threads prefixed by

Där man väljer vilka prefix som ska visas på forumsidorna (högt uppe på sidorna) finns engelsk text, t.ex. "Show only the (147) threads prefixed by Relationer"

Jag gillade ett inlägg och fick frågan om jag verkligen ville gilla det. Där stod det på engelska, like.

(Frågan fick jag förmodligen för att jag deltog i en liten gillningsorgie just då :angel:)

"External Accounts" dyker upp i raden av länkar under användarnamnet.

Klickar jag vidare på det står allt på engelska under titlarna Facebook Integration och Google Integration.

"External Accounts" dyker upp i raden av länkar under användarnamnet.

Klickar jag vidare på det står allt på engelska under titlarna Facebook Integration och Google Integration.
Fixat, är dock inte 100% säker på att det fungerar som det skall.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
41 157
Senast: Hedinn
·
Bukefalos Jag postade ett nästan identiskt inlägg i en tråd tidigare men tänkte att det nog förtjänade en egen tråd. Det kan finnas fler sätt som...
Svar
0
· Visningar
709
Senast: Gunnar
·
Hundhälsa Hej! Jag står i ett svårt dilemma, min Malinois hane Herax på 3.5år har sen dec 2020 haft rörelsestörningar och olika symptom ifrån...
Svar
2
· Visningar
2 330
Senast: WildWilma
·
Hundhälsa Jag känner mig som världens sämsta djurmänniska och jag mår seriöst dåligt över det! Problemet är som följer: en person i min omedelbara...
2
Svar
32
· Visningar
2 656
Senast: ch791022
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar