Animerad avatar?

S

Spider84

Jag vill ha en animerad avatar. Nämligen denna:


http://www.akademiskridkonst.se/angel.gif


Och när jag lägger upp den som bild här funkar den:
angel.gif


Men när jag laddar upp den så stannar den på första bilden samt att bakgrunden blir grå.
Det står också på datorn och min ftp att den bara är 3kb stor. Kan det verkligen stämma?


Någon som vet vad som blir fel?
 
Sv: Animerad avatar?

Kan vara så att det har satt en spärr så den tar den första bilden ur din animerade GIF bild och använder den på avater.

Alltså att det inte går at köra animerad avater längre (Har sett animerade här förut men vet inte om de fortfarande fungerar)

Eller så har det länka till avater och inte laddat upp den här på buke.
 
Sv: Animerad avatar?

Det kan nog stämma.

Länka har jag inte testat. Det kanske funkar. Tack för svaret.
 
Sv: Animerad avatar?

Funkade lika kasst med när den var länkad. Frågade inne på buke hjälpen nu iaf om den funktionen tagits bort. Har den inte det är det något annat som krånglar.
 
Sv: Animerad avatar?

Kan det inte ha att göra med det här:
"Notera: Den maximala storleken på din bild är 80 gånger 80 pixlar eller 19,5 KB (vilket som är minst)."

Den bilden du länkade till är 141*107 pixlar. Jag skulle tro att buke krymper ner den till 80*80 åt dig då. (Eller 80*61 verkar det blivit.) Och i krympningen så behålls bara första bilden.

Kan det vara så?
 
Sv: Animerad avatar?

:o Bredden tänkte jag inte på att den blir för stor. Hade bara kb storleken i skallen.

Ska testa att minska den och se vad som händer.
Kanske funkar bättre då.


Då kom nästa fråga. Hur fasiken minskar man bildens storlek utan att förstöra animationen?
Öppnar jag den i ps får jag en varning som säger att den bara kan visa första rutan och att om jag sparar den så kommer resterande information gå förlorad. :crazy:
 
Sv: Animerad avatar?

Tackar. :bow:

Ska testa det genast. Kan vara kul att ha till annat också om den är bra. ;)
 
Sv: Animerad avatar?

Japp nu funkar den fin fint.

Fixade storleken i det programmet du tipsade om och fixade så den går lite långsammare också.

var hur enkelt som helst. Det där programmet lär jag leka mera med. ;)
 

Liknande trådar

Relationer Har hamnat i en ny och emotionellt lite svår situation. Undrar ifall det är nån här som varit med om nåt liknande och hur det...
2 3
Svar
43
· Visningar
5 098
Senast: verser
·
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
3 152
Senast: Hazel
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
5 060
Senast: Sasse
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag förstår verkligen inte det här med “dolda fel” vid husaffärer. Det funkar ju inte i praktiken. Som jag har förstått det så är...
2
Svar
37
· Visningar
3 212

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp