Milosari
Trådstartare
Jag har blivit kontaktad av en hundägare som upplever att hennes hund uppvisar mycket rädslebeteenden i vardagen efter att hunden genomförde ett BPH. Hunden genomförde dock hela och visade inga kvarstående rädslor innan sista skottet som det tog tid att komma över. Men innan de gick hem ska hunden ha varit i normalläge igen. Det var alltså jag som beskrev hunden och jag erkänner utan omsvep att jag kan ha misstolkat hundens signaler men det fanns inga kryss i undvikande beteende på passager etc.
Hunden är efter händelsen undersökt av veterinär som inte hittar några fel, men en djurskötare har sagt att det kan ta många dagar innan kroppen har bearbetat stresshormonerna och hunden är normal igen (?).
Jag har aldrig hört talas om detta tidigare, att påverkan ska kunna sitta i så länge. Någon här som har erfarenhet? (Jag har ägarens tillåtelse att luska i detta).
Hunden är efter händelsen undersökt av veterinär som inte hittar några fel, men en djurskötare har sagt att det kan ta många dagar innan kroppen har bearbetat stresshormonerna och hunden är normal igen (?).
Jag har aldrig hört talas om detta tidigare, att påverkan ska kunna sitta i så länge. Någon här som har erfarenhet? (Jag har ägarens tillåtelse att luska i detta).