Änglavakt när ridhustak rasade in

(Nya Wermlands-Tidningen)
Ett takras inträffade under söndagen i Kristinehamn. Det var en del av taket på ett privatägt ridhus som rasade in. Det fanns vid raset folk i huset. - De hade en hiskelig tur, säger Åke Hildingsson vid Bergslagens räddningstjänst....

Läs mer...

Senast ändrad av en moderator:
Sv: Änglavakt när ridhustak rasade in

Så pass lite snö ska väl taket tåla - dålig eller felaktig konstruktion?

Jag tänkte detsamma! Det såg ju inte ut som om det var särskilt djupt med snö på taket.

Vilken tur att ingen blev träffad. Hoppas att tjejen som ramlade av inte skadade sig allvarligt.

Det är nog mer än vad man tror.
Titta på sockerbitarna, antagligen något liknande på taket.

Sedan kan det bero på regnet, de flesta taks snö rasade när regnet kom, men detta är rätt platt, är det då dessutom isbildning i kanterna, vilket jag uppfattar som väldigt vanligt i år , så blir regnvattnet kvar uppe i snön.

Sedan kanske det hade blivit viss drivbildning eller issamling på detta ställe,ojämn belastning, svårt att veta.

Är just nu väldigt glad öve att jag och hästarna inte använt det ridhuset under vintern, stallägaren som byggt ridhuset är väl inte precis känd för att göra saker noggrant precis..

Är just nu väldigt glad öve att jag och hästarna inte använt det ridhuset under vintern, stallägaren som byggt ridhuset är väl inte precis känd för att göra saker noggrant precis..

Skadeglädjen är den enda sanna glädjen !

skadeglädjen är den enda sanna glädjen !

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 466
Senast: Calmiche
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Taket till ett ridhus i Finland rasade in på onsdagen. En person dog i raset, som inträffade i Laukas i mellersta Finland. En kvinna –...
Svar
0
· Visningar
661
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter (Värmlands Folkblad) Ett tak till ett ridhus i Kristinehamnstrakten rasade under söndagen in till följd av den tunga snön. En flicka ska...
Svar
0
· Visningar
902
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama