Angående vete

Chickengirl

Trådstartare
De e så att där jag hade tänkt ha mina hästar på bete har de tidigare vart vete, och är inte uppplöjt med isått gräs nu.
Är de problem å ha hästar på vete?

Sv: Angående vete

så som jag blivit lärd så är det jättefarligt att låta hästen äta säd innan den skördats (speciellt på åker) att dom får kolik av det, men iofs. så har jag varisig pratat eller läst om det på 30 år eftersom jag aldrig stått inför det "problemet". kanske är kunskapen annorlunda idag :confused:

Sv: Angående vete

Är det ordentligt tröskat så att den inte kommit en massa vetekorn på marken, är det ingen fara. Veten är inte flerårig utan det är insådden som kommer i år.

Liknande trådar

Foder & Strö Har en häst som kissar ner hela boxen. Han är ute mellan 06-21 kan strö boxen med spån dagen efter är den nerpissad så måste strö boxen...
Svar
7
· Visningar
617
Foder & Strö Hej alla bukefalister. Jag har precis fått reda på att min ena har gräsallergi. Han kan vara allergisk mot följande ( en eller alla)...
Svar
18
· Visningar
657
Senast: Alexandra_W
·
Foder & Strö Då min häst har FFV som vi inte får bukt på ska vi testa GastoGard. Dock går det inte att ge honom orala sprutor, har någon provat att...
Svar
5
· Visningar
570
Senast: AbCdE
·
Foder & Strö Någon som har erfarenhet av kollagen- tillskott till häst med ligament- / senskada ? Självklart är hästen under vet uppsyn och nu även...
Svar
0
· Visningar
152
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka