C
clownen
Har nyss läst en artikel här på internet där man har intervjuat en stor internationell hästhandlare, hingsthållare och uppfödare av framför allt hopphästar men även dressyrhästar. Vem han är - det vill jag inte gå in på nu utan återkomma till efter att den här ev. diskussionen om hans påstående kommit igång. Tänkte därför först om några dagar lägga in länken till artikeln i den här tråden...
Påståendet nedan är hämtat ur en diskussion om vilka ston man ska använda sig av i aveln om man vill avla och få framgångar...
Hur som helst - hans påstående lyder:
Citat: " - If you don´t have much money you are better to buy not such a good mare fron a good family than buy a good mare from a shit family - she will never bred, she doesn´t have the genes to breed " - slut citat.
Vad säger ni ? Vilket av dessa ston hade ni valt i er avelsverksamhet om dessa två olika avelsston kostade lika mkt pengar ?
Jag vet då vem jag hade valt...
Hälsningar Helen
Påståendet nedan är hämtat ur en diskussion om vilka ston man ska använda sig av i aveln om man vill avla och få framgångar...
Hur som helst - hans påstående lyder:
Citat: " - If you don´t have much money you are better to buy not such a good mare fron a good family than buy a good mare from a shit family - she will never bred, she doesn´t have the genes to breed " - slut citat.
Vad säger ni ? Vilket av dessa ston hade ni valt i er avelsverksamhet om dessa två olika avelsston kostade lika mkt pengar ?
Jag vet då vem jag hade valt...
Hälsningar Helen
Senast ändrad av en moderator: