Angående bruksprovet 2007...

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare clownen
  • Startdatum Startdatum
C

clownen

Enligt ASVH´s hemsida så kommer Bruksprovet 2007 att gå av stapeln v.7 då man inte vill kollidera med Scandivavium och Herning.

Tänkte att jag skriver in det på Bukefalos redan nu ÄVEN fast det är långt kvar :smirk: Men visst längtar man ;) och jag funderar redan på mina hingstval till nästa år :angel:

Vi får väl köra en ny sk. skvallertråd, om hingstarna som ska fram till provet, när det börjar att dra ihop sig för bruksprov...

Förra året så fick vi ju bevisat att vi täcker in hingsthållarna rättså bra här på Bukefalos....:angel: :D och inte ska vi väl vara sämre till nästa år....

Helen

Sv: Angående bruksprovet 2007...

Det är viktigt med full koll och det är ju som sagt årets höjdpunkt. Jag hoppas bara att årets 3-åringar ska visas och massa andra fantastiska dressyrstammade stjärnor. Förhoppningsvis ska jag väl kunna hitta någon till mitt blivande 3-årssto. Längtar redan.....

Noa skrev:
Det är viktigt med full koll och det är ju som sagt årets höjdpunkt. Jag hoppas bara att årets 3-åringar ska visas...
Jag hoppas också att årets treåingar kommer tillbaka :crazy: eftersom båda mina ston och deras betäckningar får ses som högriskprojekt då jag använt mig av treåringar till dom. Att använda mig av treåringar är något jag tidigare lovat att aldrig göra men i år så kunde jag inte låta bli :smirk:

Hoppas att det kommer lite nytt spännade blod vad det gäller hingstar, :angel: Jag har förslag på vad jag vill ha in för blod om någon är intrssserad och har en plånbok modell större :D

Vi kanske ska göra en önskelista :idea: till hingsthållarna

Helen

Hoppas oxå på att 3-åringarna kommer åter, jag satsar i år på 1 säkrare kort och en nygodkänd-sprider risken lite:angel:

Vilket blod vill du ha in, jag har ingen stor plånbok, men är nyfiken på vad som "saknas" i sverige. Vilka hingstar (blodslinjer) tycker du var intressanta i årets bruksprov.

/Okunniga sydney som vill satsa järnet på avel:banana:

Bra att veta tiden så att man kan planera semestern och bra att veta att de flyttat det så att det inte konkurrerar med kollegornas sportlov;)

I övrigt vill jag se Tutchanchamon (eller hur fasiken han stavade) igen! Skulle inte heller tacka nej till ytterligare en intressant fullblodshingst eller varför inte en anglo när jag ändå drömmer!

då är det inbokat i kalendern :D

Utöver alla fina hingstar så önskar jag också att alla "fegisar" som talat om i för deta avsedd tråd att de tänker komma dit ochså DYKER UPP på mötesplatsen... :smirk: ;)

Vad gäller hingstarna och deras blodslinjer så är jag alldeles för okunnig för att ens ha några önskemål! :p

Håller med om att det hade varit roligt om fler dök upp på mötesplatsen!

Inte för att det var något fel på årets sällskap;) , men ju fler vi är desto roligare kan det bli!

Görel skrev:
eller varför inte en anglo när jag ändå drömmer!

Det vill jag med. Sedan vill jag gärna se Corlensky G återkomma nästa år. Men framförallt vill jag se Gylles fining och han då går igenom.

En hingst jag skulle vilja att de visade och förhoppningsvis fick godkänd i Sverige är BlueHors Hotline. Han är efter trakhenaren Hofrat eu. De Niro ( e. Donnerhall). Visserligen är det Donnerhallblod, men Hofrat är inte så vanligt här och Hotline ska enligt utsago av en person jag litar på när det gäller bedömning av hästar vara mycket fin. Han var championhingst i Verden 2005 inköptes för 800.000 euro av Paul Schockemöhle och är godkänd i Danmark, Hanover och Oldenburg. Han är född 2003, så han första avkommor kommer inte förrän nästa år, men jag tycker att stammen är intressant (om man gillar trakhenerblodet).

Varför kom inte Tutanchamon till årets bruksprov? Han såldes väl till Iverson och stod sedan på station på Gotland? Skulle vara kul att höra var han blev av sen.

Till er alla som svarat ! Jag visste att här på Buke är ingenting för tidigt vad det gäller bruksprovet och diskussioner kring detta :rofl:

En ytterligare fördel med att tråden finns här redan nu, är väl att då kan vi börja snoka lite så att vi sedan kan börja skvallra :o :angel:

Till er som hör skvaller om hingstar på G men inte själva vågar lägga ut det här så står jag till förfogande via PM :eek: :cool:

Till er som är hingsthållare och inte får lägga ut skvaller om era egna hingstar till provet 2007 då det räknas som marknadsföring så står jag också till förfogande :D

Helen

Senast ändrad av en moderator:

Till er som hör skvaller om hingstar på G
:rofl:
Det var det första jag tänkte på, när jag läste trådrubriken!
- Att jag inte hört ett pip än! :)

Håller gluggar och paraboler öppna, vi träffade ju ganska rätt förra året?
mvh

Vet att det är "minst" en tysk hingst på G in för bruksprovet nästa år. En hopp. Resten kan vi ta på PM.

Sedan så kan vi väl anta att hingsten som inköptes nere på autionen i tyskland av AAJ till en av våra internatinella dressyrrytare kanske kommer att visas fram för prov. Är det någon som kommer ihåg vad hingsten hette ? Var det inte Avalon af någonting...???

Helen

clownen skrev:
Enligt ASVH´s hemsida så kommer Bruksprovet 2007 att gå av stapeln v.7 då man inte vill kollidera med Scandivavium och Herning.

Tänkte att jag skriver in det på Bukefalos redan nu ÄVEN fast det är långt kvar :smirk: Men visst längtar man ;) och jag funderar redan på mina hingstval till nästa år :angel:

Vi får väl köra en ny sk. skvallertråd, om hingstarna som ska fram till provet, när det börjar att dra ihop sig för bruksprov...

Förra året så fick vi ju bevisat att vi täcker in hingsthållarna rättså bra här på Bukefalos....:angel: :D och inte ska vi väl vara sämre till nästa år....

Helen

Ja, det gäller att vara tidigt ute. :)
Skulle vara kul att åka dit och titta, men det har jag tänkt varje år, och ändå har jag inte kommit mig iväg. Men nu är jag ju barnledig och tills dess har ju lillkillen blivit riktigt stor, så han och jag skulle kanske passa på att fara dit och så får karln ta hand om allt här hemma. :)

Tyvärr har jag inte mycket skvaller att bidra med.
Hoppas i alla fall att Corlensky är med, nu när jag satsat på honom!

Ja, det gäller att vara tidigt ute. :)
:D jamen tråden kanske kan bidraga till ´känslan av att " snart är det dags " :p

Skulle vara kul att åka dit och titta, men det har jag tänkt varje år, och ändå har jag inte kommit mig iväg. Men nu är jag ju barnledig och tills dess har ju lillkillen blivit riktigt stor, så han och jag skulle kanske passa på att fara dit och så får karln ta hand om allt här hemma. :)
Precis nu finns det inget att skylla på längre ;)

Tyvärr har jag inte mycket skvaller att bidra med.
Det gör ingenting att du inte har något skvaller det är det så många andra som har så :angel: :o

Hoppas i alla fall att Corlensky är med, nu när jag satsat på honom!
:cool: det hoppas även jag och 168 stycken stoägare till :D

Helen

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka