Ang. sjukskrivningar!

Status
Stängd för vidare inlägg.
C

corona

Om ni under graviditeten och p.g.a graviditeten ngn dag mår så illa att ni inte kan ta er till jobbet.
Vad gör ni då?
Sjukskriver ni er då?

Jag är nämligen sjukskriven idag (och igår) av helt andra själ. Men eftersom jag har ont i magen förutsatte chefen att jag var hemma p.g.a graviditeten och han påpekade då för mig att

"Jag vill inte att du sjukskriver dig p.g.a graviditeten, det gillar jag inte"

Jag trodde faktiskt att man skulle kunna sjukskriva sig om det blev så illa ngn dag att man inte kommer iväg till jobbet alls, men man måste kanske be om ledigt då??? :confused:

Hur gör ni??
 
Sv: Ang. sjukskrivningar!

Mår man så dåligt så att man inte kan jobba så skall man väl sjukskriva sig, oavsett vad anledningen till det är??? Och det är väl inte upp till din chef att bestämma om du kan sjukskriva dig på grund av graviditeten utan det är väl ändå din läkare som ska avgöra?

/Ylvalill (oerfaren av graviditeter....)
 
Sv: Ang. sjukskrivningar!

Jag sjukskrev mig i helgen som var, då jag inte klarade av att jobba två 12-timmarsdagar. Jobbar inom vården, och det är tungt och trångt och mycket promenerande. Och jag pratade med min chef på torsdagen, och hon var väldigt förstående till att jag sjukanmälde mig. Vi kom fram gemensamt till att jag inte skulle arbeta de dagarna.

Men i övrigt så är jag aldrig sjuk eller frånvarande från jobbet, så jag vet inte riktigt hur man gör om man har graviditetsbesvär. Men om man har det så jobbigt så man inte klarar av sitt jobb kan man ju inte jobba, oavsett vad chefen tycker? Skulle graviditetsbesvär (vad det nu kan vara) vara lättare att stå ut med än något annat? Eller resoneras det som att man får skylla sig själv?
 
Sv: Ang. sjukskrivningar!

Fy farao vilken knäpp och oförstående chef. Jag förstår resonemanget att graviditeten i sig inte är en sjukdom, men graviditeten kan ändå göra att man inte kan sköta sitt jobb. Är man supertrött, mår illa och spyr så kan inte kräva att den personen ska vara på jobbet.
 
Sv: Ang. sjukskrivningar!

Nej, men då tycker han att jag ska ta ledigt.

Jag vet ärligt talat inte hur det går till?? :confused:
Jag trodde att man i så fall kunde sjukskriva sig, men så är det kanske inte? Hans uttalande fick mig att tänka till...
 
Sv: Ang. sjukskrivningar!

Såklart att du ska sjukskriva dig om du inte kan jobba.
Trilskas han får du väl försöka skaffa ett läkarintyg och trycka upp i ansiktet på honom.
 
Sv: Ang. sjukskrivningar!

Prata med din barnmorska på MVC, hon kan hjälpa dig träffa en läkare som kan sjukskriva dig.
 
Sv: Ang. sjukskrivningar!

Jag sjukskrev mig de dagar jag mådde illa och inte kunde jobba.
Det var ingen som klagade på det.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Känns jobbigt att skriva en sån här tråd men gör det ändå. Är det någon som blivit sjukskriven för depression under graviditet? Hur...
Svar
10
· Visningar
1 814
Senast: Kilauea
·
Gravid - 1år Det här kan bli lite rörigt, jag ber om ursäkt på förhand. Jag och maken har en dotter på 1.5 år. Hon är det bästa som hänt oss och...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
10 840
Senast: gulakatten
·
Kropp & Själ Är permanent sjukskriven på 75% sedan många år tillbaka pga fibromyalgi. Jobbar 25% men jag mår verkligen inte bra. Tröttare än...
Svar
8
· Visningar
1 617
Senast: Angel
·
Gravid - 1år Hur kan det vara så vidrigt? Jag har läst igenom gamla trådar där man bara spyr och inte kan äta något alls, då känner jag mig som...
Svar
9
· Visningar
1 591
Senast: Fibusen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp