ang ponny tävlingar

P

piggelin

hejsan jag har lite funderingar, om man har en c ponny så är väl det lägsta man får hoppa på lokalt 70cm men vad är 70cm för c-ponny är det lätt b, lätt c eller är det lätt d? vilka höjder är det för c-ponny, hur funkar dom olika bed? när det står i proppen bed a:o+a:o/a är det omhoppning direkt efter grund omgången då? om ni inte vet svaren på frågorna var kan man läsa om det på internet?? vore tacksam för svar då tösa och c-ponnyn ska ut o tävla i sommar många go gnägg

Sv: ang ponny tävlingar

70 cm för C - Ponny = LD
80cm för C - Ponny = LC
90cm för C - Ponny = LB
Den vanligaste bedömningen är A:0/A:0 , Det betyder att banan
rids i " 2 faser " . Alltså att själv grundomgången har oftast 7 eller 8 hinder , är du FELFRI efter dessa hinder så fortsätter du direkt att hoppa fas 2 , som brukar vara 4 - 5 hinder . Är du inte felfri efter de första 7 - 8 hinderna så avbryter du din ritt . De sista hinderna kan jämnföras med en omhoppning .

Sv: ang ponny tävlingar

tack så mycket för svaret, får hoppas på en lyckad tävlings säsong nu bara :bump:

Liknande trådar

E
Ridning Jag undrar lite ang. ponnyridning när man är över 18år. Det är nämligen såhär att jag är över 18år och driver ett företag som innebär...
Svar
4
· Visningar
1 305
Senast: Pancakes
·
H
Hoppning Hej! Jag ska med min ponny rida i allsvenskan div II i höst och då jag läste proppen för första omgången lade jag märke till att det i...
Svar
2
· Visningar
873
Senast: starcraft
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Valp 2024
  • Storlek röd Kong?