Mynta2
Trådstartare
Det var ju många som skrev i Pamperstråden om hur deras/andras bebisar fick röda stjärtar/utslag av Pampers och många stod undrande hur astma och allergi förbundet då kunde rekomendera dessa. Jag blev nyfiken och mailade till förbundet och frågade varför dom överhuvudtaget rekomenderar något som är preparerat. Jag skrev även att jag och många jag känner gjort blöjtest på våra barn, där det går ut på att varva mellan Pampers och annat märke och se om det blir någon reaktion just med Pampers. Och att i nästan alla fall har det blivit det i form av röda stjärtar.
Nu har jag fått svar, och speciellt informerad blev jag dock inte. Svaret löd:
Våra experter har granskat vad som finns i blöjorna ur allergisynpunkt och kommit fram till att risken är mycket liten att någon ska drabbas av besvär av densamma då den inte innehåller några allergiframkallande eller irriterande ingredienser.
Vadå *risken är MYCKET LITEN*. Då finns det ju en risk med andra ord. En risk ska väl vara enligt mig obefintlig...annars anser jag INTE man rekomendera en produkt ur allergi synpunkt.
Sedan tyckte han att eftersom våran baby fick utslag av blöjorna så borde det nog det utredas av en dermatolog eller allergolog för att fastställa orsaken.
Som att jag inte redan visste orsaken
Nu har jag fått svar, och speciellt informerad blev jag dock inte. Svaret löd:
Våra experter har granskat vad som finns i blöjorna ur allergisynpunkt och kommit fram till att risken är mycket liten att någon ska drabbas av besvär av densamma då den inte innehåller några allergiframkallande eller irriterande ingredienser.
Vadå *risken är MYCKET LITEN*. Då finns det ju en risk med andra ord. En risk ska väl vara enligt mig obefintlig...annars anser jag INTE man rekomendera en produkt ur allergi synpunkt.
Sedan tyckte han att eftersom våran baby fick utslag av blöjorna så borde det nog det utredas av en dermatolog eller allergolog för att fastställa orsaken.
Som att jag inte redan visste orsaken