Ang fölregistrering och sånt!!!

lisahjelmgren

Trådstartare
Jag skickade iväg den där lappen som man får hemskickad av hingsthållaren ni vet. Grön liten lapp... Fölet är efter Rubinrot. Postade den lilla lappen med hingsthållarens adress på framsidan, för det är väl de som ska ha den?! Fölet är nu 3 månader så detta var 2 månader sedan. Har inte fått tillbaka något registreringsmaterial ännu. Borde jag inte fått det, eller har jag missupfattat allting??
Tacksam för hjälp!! :bow: :bow: :bow:

Har du betalt allt du ska betala??

Du bör nog ringa, det händer ju att lappar kommer bort i posten. OCH det händer att hingstägare glömmer....

Lycka till!

Jag har inte ens fått ngn lapp fast allt är betlat på 90 dagar dvs i höstas och fölet är 1 månad nu. Ska ringa & efterlysa lappen, har bara skjutit upp det hela... :o

Det brukar ta tid, det är vanligt! De har vääääldigt mycket att göra. Jag ringde o efterlyste fakturan o regestreringspapprena dels för att jag var orolig för att den kommit bort eller nå. fick svaret att de hade fullt upp men efterssom att jag ringde skickade de mina papper fort :)

När jag väl ordnat id kontrollen mm dröjde länge innan jag fick fölets pass. Som tur var skulle jag inte sälja henne.

Får ringa dom snart då! De är nog ovanligt sega, eller snarare snurriga... Ursäkta om jag trampar nån på tårna, men efter att ha fått 2 telefonsamtal och blivit anklagad för att inte betalat mina avgifter trots att jag visst hade det är jag lite orolig att de även slarvat bort denna lilla lapp. Första telefonsamtalet var ang första avgifterna, sedan ringde de igen ang 90-dagars avgiften. Båda gångerna fick jag skicka kopia på kvitto, okej att man kan slarva bort ett av mina kvitton, men två?! Slarvigt tycker jag. Annan som erfarit detta med Rubinrots ägare?? Kanske hade jag bara otur... Tur man sparat kvitton!

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Kan ni fatta? Jag har hunnit fylla 30. Det är helt galet så fort tiden går. Något annat som också är galet är att jag fortfarande inte...
2 3
Svar
49
· Visningar
12 703
Senast: Saeta
·
Hästvård Jag blir inte riktigt klok på min hästs mage och tänkte nu höra om någon har liknande erfarenheter. Börjar med en liten (halvlång)...
Svar
11
· Visningar
3 133
Senast: MayGrace
·
Hästvård Detta kommer bli ett långt inlägg men jag behöver verkligen bolla tankar med Er och höra Era åsikter om min och min hästs situation...
2 3
Svar
44
· Visningar
6 069
Senast: Magica
·
P
Ekonomi & Juridik Hej, Jag har en del saker som jag skulle vilja få lite synpunkter och kanske till och med svar på. Det rör en vän som haft häst i...
2 3
Svar
45
· Visningar
8 861

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka