ang dressyr,klassiskt,akademiskt ja alla slags dressyr

J

juni_cool

hejsan jag har börjat väldigt mycket med dressyr på mitt sto juni.Men får na aldrig att gå rätt jag tkr inte om hjälptyglar och sånt och vill ju att hon ska gå rätt och då jag inte har nån möjlighet att rida för instruktör föns nästa år.Skulle gärna pröva på dressyr mot det klassiska hållet eller akademisk ridkonst annars går det bra med vanlig dressyr också.men jag vill ha tips,övningar,ja allt ni kan ge mig och juni.

Sv: ang dressyr,klassiskt,akademiskt ja alla slags dressyr

Om du inte har möjlighet att rida för instruktör så försök komma iväg och gå som fotfolk på kurser så du får tips på övningar och framförallt inspiration på så sätt.
Försök också samla på dig lite bra böcker om det ämne du vill läsa.

Sv: ang dressyr,klassiskt,akademiskt ja alla slags dressyr

Som föregående talare råder jag dig att åka iväg som fotfolk på en AR-kurs, jag garanterar dig att du kommer att lära dig jättemycket!
Så började jag och man lär sig att från marken se hur hästan ska röra sig för att balansera sig någorlunda korrekt.
sedan kan du ju kolla in : länk
där hittar du jättemånga tips och övningar från början så att säga, kolla även in hennes bok, den har jag och den har hjälpt mig lösa många problem. Lycka till!:bump:

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har inte haft den minsta tid att sätta mig ner och skriva om förra veckans ridlektioner, då mitt schema har varit fullspäckat varje...
Svar
0
· Visningar
1 022
Senast: cassiopeja
·
Träning Hej! Jag vet kanske inte hur jag ska formulera mig för att detta ska låta vettigt. Vi tar det från början. Jag började rida ett...
Svar
13
· Visningar
2 926
Senast: pulkaskurk
·
H
Ridning Hej allihopa, Jag undrar om någon här kombinerar klassisk dressyr med A.R Det är så att jag inte längre kan varken rida eller hålla på...
Svar
9
· Visningar
3 127
Senast: Yrja
·
Ridning tar allt från början så kortfattat jag kan... fick en egen häst i juni för 3 år sedan(2007) då var han både ohanterad och oinriden, så...
2
Svar
33
· Visningar
3 809
Senast: laeikinois
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar