ang avel, eller??

• Övr. Katt
  • Trådstartare Trådstartare adore
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 1 337
A

adore

någon här som kan detta med färger??
har en svart cornish rex-hona och om vi behåller henne har vi funderat på att ta en kull på henne, men vilken färg ska hanen ha??
jag vill gärna att ungarna blir svarta eller gråa och jag är verkligen nollställd när det gäller detta.
hur fungerar det med blodgrupper då?? fattar inget där heller...
hjälp...tack!!

Svarta ungar kan din hona få med vilken han som helst, men en röd ger enbart sköldpaddsäfrade honor, men dock svarta hanar.
För att hon ska kuna få blå ungar krävs det att både hon och hanen bär på anlag för dilution. Om din hona har någon förälder som är diluterad (dvs någon av färgerna blå, creme, blåsköldpadd, lila eller lilasköldpadd) så vet du med säkerhet att hon bär på det. För att då säkrast få chans på blå ungar så parar du med en blå hane.

Om du inte vet om hon bär på dilution ellre ej, så får du chansa. Om du då parar med en blå hane och det blir blå ungar så vet du att hon bär på dilution. Annars får hon bara svarta ungar med en blå hane.

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela... 2 3
Svar
57
· Visningar
11 859
Övr. Katt För att undvika att fullständigt kapa en annan tråd som jag känner mig skyldig till att den spårat lite, så startar jag den här tråden... 2
Svar
31
· Visningar
3 633
Senast: Asko
·
Övr. Hund Ebrah är typisk ung salukidåre på många sätt och vis. Energisk, full fart ute eller sovandes i soffa inne, nyfiken och otroligt positiv... 2
Svar
26
· Visningar
2 272
Senast: Sleepy
·
Hundhälsa V är en kastrerad risenschanuzerhane. Jag har haft honom sen han var 6 månader. Han har alltid varit en energisk hund och ganska "hård i...
Svar
19
· Visningar
5 208

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Kattbilder #10
  • Kastrering av tik - erfarenheter?

Hästrelaterat

Tillbaka