N
nalle
Varje gång som hästfynd dimper ner i brevlådan blir jag nästan nervös. varje gång blir man påmind vilken otroligt dålig hästägare man är. "hästar mår dåligt av att stå istall pga ingen rörelsefrihet, ammoniakångor m.m." "Hästarna svälter" Täcken är en mardröm för hästar" man ska inte ens lägga täcke på en svettig häst. Men hur ska man kunna kombinera ett perfekt hästliv åt hästen samtidigt som man kanske ska tävla (eftersom hästen ska gå ute dygnet runt UTAN täcken med fri tillgång på mat i STORA hagar som ska skiftas ofta) och man ska ju även hinna jobba (så man kanske inte kan ge mat var 3:e timme dygnet runt). Nej, jag blir så trött på de där artiklarna. Man vill ju att hästen ska ha ett så bra hästliv som möjligt men är det verkligen MÖJLIGT!!! Om jag hade en till shettis skulle de kanske få gå ute året om men hur blir det med vatten i hagen på vintern. Och jag har inget "skjul" som de skulle kunna gå in i utan bara tät skog. Jag tänker snart inte läsa artiklarna mer för jag blir så himla påverkad av dem och mår rent ut sagt dåligt eftersom de skriver att hästarna lider av människans bekväma behov. Någon mer som tycker som jag?? Nu ska ju även alla hästar gå barfota (eftersom skor inte alls är bra för hovarna) men hur blir det på vintern då när det är is på vägarna. Suck........