Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Den tråden är ju en av de äldsta aktiva trådarna och kom till för att tillåta något som egentligen inte är tillåtet på Bukefalos.
Att be om hjälp/ställa sin hjälp till förfogande är en slags tjänst även om ingen betalar/tar betalt för den.
Knöla gärna ihop alla "kan inte nån ta bort staketet på den här bilden"-inlägg i samma tråd för det finns ju inget större intresse att söka efter något bland dessa. Men frågor som "hur klipper man ut något ur en bild med XYZ-programmet" är det ju fler som är intresserade av att veta
Att be om hjälp/ställa sin hjälp till förfogande är en slags tjänst även om ingen betalar/tar betalt för den.
Jag passar på att fråga det här också, eftersom jag ännu inte fått svar från moderator: Någon startade en "photoshop-duell" på datorforumet igår. Den gick ut på att en person (med mycket goda egna photoshopkunskaper) lade ut en bild och utmanade övriga bildbehandlingsintresserade att göra något av den, varefter man skulle rösta på/diskutera de bidrag som folk publicerade och kanske få lite diskussion runt det hela. Denna tråd togs bort, så den var inte önskvärd. Handlar detta också om att det räknas som en "tjänst", eller hör helt enkelt inte denna typ av diskussion hemma på datorer/bukefalos? Är det bara det rent tekniska ("tryck på det och det menyvalet") detaljer som får/bör diskuteras?
I teckningstråden på Gnägg har användarna SJÄLVA konstnärligt ritat/målat m.m utan ett program som hjälp därav skillnad.
Att det inte är tillåtet med photoshoptrådar är upp till Gunnar.
Men jag kan inte hitta att han sagt att det är det.