Anfall ( epilepsi ? )

Calazirya

Trådstartare
Behöver lite erfarenhet!

Våran Goldentik är precis i löpavslutet och har varit helt normal i sitt beteende ( busat,ätit m.m )

Nu på kvällen var hon pipig/gnällig ( vilket hon aldrig någonsin är ) var orolig och vandrade fram och åter..

Sedan satte hon sig och då rullade hennes ögon bakåt så att vitan syntes, efter det var hon lite flämtig ett tag .

Nu är hon som normal igen ?

Vad kan det bero på, vad hände ?

/C

( Strömsholms jourteam är kontaktad, men dom tyckte att vi skulle avvakta )
 
Sv: Anfall ( epilepsi ? )

Min hund kan få små anfall då hon ligger ned på magen och krampar minimalt. Det är i princip bara huvudet som spänns/gungar och hon är med hela tiden. Håller ögonkontakt m.m. Efteråt så flåsar hon och dreglar ibland (illamående) Hon äter ingen medicin eftersom att anfallen är små och kommer så sällan. Jag har stesolid hemma om något skulle hända. Ibland har jag brytit när hon fått flera anfall efter varandra.
 
Sv: Anfall ( epilepsi ? )

Min har fått epilepsi på äldre dar och har haft sammanlagt fem anfall. Vid varje anfall så har jag märkt att hon först blir orolig och vill vandra runt, sedan blir hon stel som en pinne, får svårt att hitta balansen och sedan går det över. Hon trillar aldrig omkull eller får spasmer eller liknande. Efteråt brukar hon hässja ganska länge.

Det kan mycket väl vara ett epilepsianfall som din tik fick. Men det är ju svårt att säga, epilepsi kan ju se väldigt olika ut. Det kan ju även ha varit en mindre stroke, s.k. TIA.
 
Sv: Anfall ( epilepsi ? )

Tack för Era svar.

Vi ska till djursjukhuset i morgon för undersökning ..
 
Sv: Anfall ( epilepsi ? )

Vi hade en äldre tik för ett antal år sedan som fick epilepsianfall helt plötsligt efter att tidigare varit kärnfrisk. En tid senare upptäcktes att hon hade livmoderinfektion på gång. Efter att livmodern opererats bort försvann också epilepsianfallen.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp