Anfådd häst, kan han va sjuk?

jerseyko

Trådstartare
Idag red jag min gala sköthäst och han har blicit väldigt flåsig, red honom precis när lektionerna började för 3 veckor sen och då vart han bara lite svettig.

Men nu den här veckan har han vart väldigt anfådd redan i stallet när han kom in från betet (de går ute på nätterna fortfrarande) vi har haft lite feberhästar så alla tempas regelbundet men han har inte vart sjuk.

Under ridningen blev han aldrig värre utan var lika anfådd hela lektionen men visad einga tecken på att må dåligt då han var otroligt pigg och glad.

Spolade sen av honom efter lektionen och efter ca 30 min var han inte anfådd alls och jag hittade en äcklig stor fästing på bogen :crazy:

Är det någon som kanske vet vad det kan vara? *orolig*

Sv: Anfådd häst, kan han va sjuk?

Har han fått mycket vinterpäls? Det kan ju göra dem både svettiga och andfådda...

Han är inte speciellt mycket hårigare än han var innan, och han har aldrig betet sig så här under vintrarna och då är han väldigt hårig eftersom det inte går att raka honom.

*Puttar upp*

Tänkte på om de kunde va nått med luftvägarna/lungorna..

*orolig*

Liknande trådar

Hundhälsa Har jourtid klockan 17.00, så ni behöver inte fundera över detta. Behöver bara få skriva av mig och höra om det är någon annan som har...
2
Svar
23
· Visningar
2 905
Senast: Melli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka