Andvändar konto.

åke

Trådstartare
Kan någon vänlig själ hjälpa mig? :confused: Jag har xp programet. Nu till saken.
Jag startar datan då har jag innan klickat på mitt andvändar namn och vips så har mitt "konto" öppnats.
Nu är det helt borta,men det står klicka på ditt namn. Men det finns ju inte där :eek:
Nu får jag göra så här. hålla nere ctrl,alt och klicka 2ggr på delete då kommer det upp en ruta som jag klickar på. administratör. Och då öppnas mitt konto. Hur får jag tillbaka det som det var innan? Hoppas på hjälp och att ni fattar hur jag menar.
 
Sv: Andvändar konto.

Hej o hå, det var nog inget för mig. Lite omständigt. Får be någon om kan mer innan jag börjar pilla på fel knappar. Jag går nog "bakvägen" så länge.
 
Sv: Andvändar konto.

åke skrev:
Kan någon vänlig själ hjälpa mig? :confused: Jag har xp programet. Nu till saken.
Jag startar datan då har jag innan klickat på mitt andvändar namn och vips så har mitt "konto" öppnats.
Nu är det helt borta,men det står klicka på ditt namn. Men det finns ju inte där :eek:
Nu får jag göra så här. hålla nere ctrl,alt och klicka 2ggr på delete då kommer det upp en ruta som jag klickar på. administratör. Och då öppnas mitt konto. Hur får jag tillbaka det som det var innan? Hoppas på hjälp och att ni fattar hur jag menar.

Möjligtvis har "Use the Welcome screen"/använd välkomst sida bockats ur i kontroll panelen under användare konton/user accounts och "change the way users log on/off"/ändra inställningar för inloggning, bara kolla i kontrollpanelen och bocka i den igen eller köra tweakUI i Powertoys där du kan välja vilka som ska synas vid login

http://www.microsoft.com/windowsxp/downloads/powertoys/xppowertoys.mspx
 
Sv: Andvändar konto.

Vart i kontroll panelen skall jag gå? Andvändarkonto? Där hittar jag inget sådant.
 
Sv: Andvändar konto.

åke skrev:
Vart i kontroll panelen skall jag gå? Andvändarkonto? Där hittar jag inget sådant.

Jag kör engelsk version, står User Accounts där, ikonen är två gubbar bredvid varandra
 
Sv: Andvändar konto.

Mickez77 skrev:
Jag kör engelsk version, står User Accounts där, ikonen är två gubbar bredvid varandra

Jag kör iofs "klassisk vy" där användarkonton och alternativen dyker upp direkt, man klicka uppe till vänster i kontrollpanelen och välja ifall vill köra "Category view" eller "Classic view"

kom jag på att du kanske inte är inloggade som admin på PCn och kör Home Edition, jag kör professional så är kanske en skillnad där, admin måste du nog vara men annars är det nog enklast med Powertoys och Tweakui applikationen

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;sv;842988#kb3
 
Sv: Andvändar konto.

Jag gjorde en systemåterställning igår. Då funkade det. Nästan.............. Då vägrade han att koppla upp mig på nätet. Det stod bara ej tillgängligt på modemet.
 
Sv: Andvändar konto.

åke skrev:
Jag gjorde en systemåterställning igår. Då funkade det. Nästan.............. Då vägrade han att koppla upp mig på nätet. Det stod bara ej tillgängligt på modemet.

Är du admin borde du få upp alla alternativen i kontrollpanelen.

Hur långt tillbaka i tiden gjorde du systemåterställning, verkar som du hamnat längre bak än där modemet eller uppkopplingen var konfigurerad, har för mig att man kan återställa fram igen.
 
Sv: Andvändar konto.

12 september. Då hade jag problem med att datorn inte hittade modemet.
 
Sv: Andvändar konto.

åke skrev:
12 september. Då hade jag problem med att datorn inte hittade modemet.

OK, kör systemåterställning framåt om det går så går det nog lösa de andra problemen.

installera sen

http://www.microsoft.com/windowsxp/...ppowertoys.mspx

och kör tweakUI

och under Log On eller så bocka i de konton som ska visas på första sidan, adminstratör kontot är förmodligen det du kallar ditt konto och kör på
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Andvändar konto.

Jag får ju inte ens fram där det står Log On. Han visar bara vilka konton som finns..Kan jag återställa datan bakåt i tiden och sedan ta bort modemen för att sedan installera dom igen?
 
Sv: Andvändar konto.

åke skrev:
Jag får ju inte ens fram där det står Log On. Han visar bara vilka konton som finns..Kan jag återställa datan bakåt i tiden och sedan ta bort modemen för att sedan installera dom igen?

Jo det bör fungera utmärkt, bra om det inte för långt tillbaka i tiden då annat som du installerat försvinner men det är väl inte mer än att installera de programmen igen om så skulle vara.
 
Sv: Andvändar konto.

Har gjort en systemåter. Men då försvann norton anti virus. Finns det kvar någonstans så man bara kan plocka upp det eller måste jag installera det på nytt?
 

Liknande trådar

IT & mobiler Min dator mår synnerligen obra. Den har mått bra tills igår kväll, då jag satt och surfade och skulle ladda in lite bilder från...
Svar
2
· Visningar
1 205
IT & mobiler Fick igår meddelande från Windows update att där var nya uppdateringar hämtade dessa och det var bland annat nya explorer 7...
Svar
1
· Visningar
819
Senast: Tjôta
·
C
IT & mobiler Har windows XP ...idag kom det upp en ruta angående uppdatering av windows XP...kom in på microsofts hemsida och blev hänvisad till...
Svar
3
· Visningar
697
Senast: Elajten
·
A
IT & mobiler Får du virus på din dator, prova dessa saker i denna ordning: 1. Prova först att göra en systemåterställning. 2. Avaktivera ditt...
2 3
Svar
57
· Visningar
8 682

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp