"Ändsystemets IP-adress är inte giltig"

Tigertofflan

Trådstartare
Den meningen får jag upp med jämna mellanrum när jag är ute på internet. Det slutar med att jag får stänga ner allt och starta om datorn eftersom jag inte kan logga in på internet igen (Telia ADSL).
Hade samma problem med förra datorn, och när vi ringde till telia fick vi nåt att skriva in i "Kör..", för att sen kunna trycka på "Förnya alla IP-adresser". Dessvärre fungerar inte detta på Win XP. Vad göra?
 
Sv: "Ändsystemets IP-adress är inte giltig"

Funkar inget annat så stäng av och starta om modemet.
Annars kan du i "kör" skriva cmd. När du för upp commando tolken skriver du ipconfig/release följt av ipconfig/renew.
 
Sv: "Ändsystemets IP-adress är inte giltig"

Det händer mig också med jämna mellanrum, hos mig räcker det med att vänta några minuter och sedan går det att logga in igen.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Hmm, hur ska jag börja det här inlägget? Det finns så mycket jag vill säga men jag vet inte vart jag vill komma med det. Jag är i yngre...
Svar
5
· Visningar
4 182
Senast: Yrsel
·
IT & mobiler Jag behöver lägga över filer från min gamla till min nya dator (en 500 gb antagligen) till min hjälp har jag en ethernet sladd och...
Svar
4
· Visningar
668
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Livet som enarmad rullar på (har inte så mycket annat att välja på :p ), och bjuder på en del nya upplevelser. Svullnaden i den brutna...
Svar
0
· Visningar
755
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Igår blev det klart att det var jag som skulle skriva kontrakt på huset och inte den andra budgivaren som bjöd över mig. Så telefonen...
Svar
0
· Visningar
324
Senast: Magiana
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp