ändrat ett OS system???

S

Silly Cow

Nu har jag köpt en sprillans ny dator -MEN! allt är på svenska och jag vill ha allt på engelska........supporten säger att det som kom med datorn (xp home & office) inte kan ändras till engelska och ska jag ha det så måste jag inhandla dessa program själv och installera. Ok säger jag, men jag har hört att det kan vara svårt att installera ett nytt OS system - någon som har gjort detta??? hur svårt var det?? Ha tänkt ha xp proffesional med windows 2005 på engelska dvs - avinstallera den svenska xp home, office kan väl inte vara så svårt att ominstallera, men jag har aldrig installerat ett nytt OS system. snälla hjälp!
 
Sv: ändrat ett OS system???

Om jag inte har helt fel så går det att bara att mata in den Engelska winxp cdn och installera direkt över den svenska.. Det går dock inte göra tvärtom. Jag har för mig jag har provat.

Men som sagt, du måste köpa den engelska winxp versionen och det är ju inte så billigt, office kostar ju också en del.

Det finns ju lösningar för detta men jag uppmanar ingen att lalalala :)

Det absolut bästa om du får tag på en eng cd, är att formatera datorn innan installationen. Den funktionen finns i installationen. Då raderar du allt och börjar om från scratch.

Själva installationen är mycket enkel. Det ska inte vara några problem
 
Sv: ändrat ett OS system???

Instämmer med föregående talare. Formaterar du hårddisken först är det busenkelt att installera det nya OSet. bara att följa instruktionerna på skämen;)
 
Sv: ändrat ett OS system???

mange tack! :D
men efter jag har ändrat OS & office till den eng versionen - kommer datorn att känna igen åäö bokstäverna på keyboarden? Och om jag sen installerar ett svenskt program kommer det att ställa till problem då?
 
Sv: ändrat ett OS system???

Silly Cow skrev:
kommer datorn att känna igen åäö bokstäverna på keyboarden?


ÅÄÖ bokstäverna har inget att göra med versionen på win XP. Spelar ingen roll vad du kör för språk. Tangentbordslayouten ställer man in i kontrollpanelen.

Med andra ord, du kan utan problem använda svenskt tbord till alla dina engelska program.
Personligen kör jag alla program också i engelska, även winxp just för att lära mig alla termer.
 
Sv: ändrat ett OS system???

åååååh - detta bådar gott! äntligen äntligen kan man få datorn som man vill ha den! Tack snälla! då är det bara att skutta iväg och spendera pengar då!:D
 
Sv: ändrat ett OS system???

Haha! Det är kännt sedan länge: att datorn är din bitch. Du bestämmer över allt. Den ända gången du inte bestämmer är när den har blivit lite infekterad av diverse mysiga sjukdomar. Då blir det helt plötsligt ombytta roller. Så se till att installera en brandvägg direkt när du får den. Typ något av följande: Norton/mcafee/f-secure Internet Security
 
Sv: ändrat ett OS system???

usch inte skrämmas! har haft lilla damen i hela tre dagar nu och väntar på att anti viruset skall anlända.......och ändå surfar man....:crazy:
 
Sv: ändrat ett OS system???

btw, är inte norton oxå bra? har redan beställt......
 
Sv: ändrat ett OS system???

Spelar ingen roll vilket enligt mig.. Bara du har något överhuvudtaget.

De uppfyller samma syfte, ända skillnaden är att vissa är lättare och konfiguera än andra..

Men det är standard i de flesta dagens brandväggsprogram.

Att det kommer upp en ruta om du vill tillåta trafiken.

Tex du går in på MSN, det kommer upp en ruta "Vill du tillåta MSN att använda internet?" så trycker du Tillåt alltid..

Kommer det upp någon ruta du är osäker på vad den gör så välj blockera, du kan alltid ändra i efterhand om du vill unblocka
 

Liknande trådar

IT & mobiler Fick igår meddelande från Windows update att där var nya uppdateringar hämtade dessa och det var bland annat nya explorer 7...
Svar
1
· Visningar
819
Senast: Tjôta
·
M
IT & mobiler Hej. Har precis köpt en ny dator med Windows XP Home. Där fanns även ett virusprogram samt ett Brandväggs-program installerat...
Svar
7
· Visningar
4 444
Senast: fireflame
·
IT & mobiler Hej på er! Den PC jag har hemma har dessvärre inte ett köpt operativsystem, vi har fått det installerat av en bekant när han...
Svar
13
· Visningar
1 181
Senast: Laban
·
B
IT & mobiler ....igen då. Har nu för tredje gången på kort tid fått problem med att windows inte laddas. När jag startar datorn visar sig...
Svar
8
· Visningar
1 092
Senast: Blossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp