Fiorano
Trådstartare
Jag har just köpt ny bil och den får dra lite mindre än min förra. Vilket i sig inte är ett problem eftersom jag har ett litet lätt släp och ponnier. Släpet (ett gammalt Ume från -84) har en totalvikt på 1300kg och jag hade behövt ha ner den till 1200kg för att matcha bilen. Tjänstevikten är 520 kg och ponnierna väger bara 400 kg så det funkar rent praktiskt om jag inte gått vilse i viktdjungeln. (Vilket inte är alls omöjligt).
Hursom så när jag behövde ändra (väga upp) mitt förra släp som var nyare (en -06a) var det stort omöjligt eftersom det då krävdes "en stor teknisk förändring". Som jag förstod det berodde det just på att den var från 2006-hade det varit en -05a eller äldre hade det krävts "en liten teknisk förändring".
Någon som vet vad som krävs eller var jag kan hitta info?
Hursom så när jag behövde ändra (väga upp) mitt förra släp som var nyare (en -06a) var det stort omöjligt eftersom det då krävdes "en stor teknisk förändring". Som jag förstod det berodde det just på att den var från 2006-hade det varit en -05a eller äldre hade det krävts "en liten teknisk förändring".
Någon som vet vad som krävs eller var jag kan hitta info?