Cinderella90
Trådstartare
Sitter och funderar på om det finns några andra skor att använda till hästen?.
(om det nu behövs, ngr tips, erfarenheter från andra skor?)
Hästen är en övervuxen connemara, med inslag av fullblod.
Hon är skodd helt om.
Fram hovarna brukar se super ut ! Bak brukar oxå se fina ut,
Men däremot sliter hon ojämt på båda bak, hon sliter mer på utsidan av hoven än på insidan. Hovslagaren försöker självklart fixa detta, o det har blivit bättre men långt ifrån helt bra, det jag funderar över är att jag hört andra använda andra skor till sina hästar med liknande prob. Ngn so gjort det ?
Kollat runt lite efter equi-librium, ngn som andvänt dem?
Nu var jag inte med sist han skodde så kunde inte prata med honom om det, syrran var hemma då. Men han ska komma hit o jobba hos syster på torsdag så tänkte prata med han lite om det igen.
Det kanske är dumt at byta skor, och kanske inte hjälper. men skulle vara skönt med lite tips från andra än dem hemma.
(om det nu behövs, ngr tips, erfarenheter från andra skor?)
Hästen är en övervuxen connemara, med inslag av fullblod.
Hon är skodd helt om.
Fram hovarna brukar se super ut ! Bak brukar oxå se fina ut,
Men däremot sliter hon ojämt på båda bak, hon sliter mer på utsidan av hoven än på insidan. Hovslagaren försöker självklart fixa detta, o det har blivit bättre men långt ifrån helt bra, det jag funderar över är att jag hört andra använda andra skor till sina hästar med liknande prob. Ngn so gjort det ?
Kollat runt lite efter equi-librium, ngn som andvänt dem?
Nu var jag inte med sist han skodde så kunde inte prata med honom om det, syrran var hemma då. Men han ska komma hit o jobba hos syster på torsdag så tänkte prata med han lite om det igen.
Det kanske är dumt at byta skor, och kanske inte hjälper. men skulle vara skönt med lite tips från andra än dem hemma.