Ändra format på låtar!?

B

Beskyddaren

Hm, nu har jag en fråga...igen!
hur gör jag när jag vill ändra en låt från Mp3 format till något annat.

tack på förhand!
 
Sv: Ändra format på låtar!?

Om du berättar till vilket format är det lite lättare att svara. Men svaret på din fråga som den är ställd just nu är rätt och slätt konverterar.
 
Sv: Ändra format på låtar!?

Jag kan *ibland* byta filformat på ljudfiler genom att bara döpa om slutet, med punkt.format alltså..
Det är säkert en rätt dålig metod och dessutom vill det sig inte alltid (men min dator är ifos inte riktigt norma-normal).
 
Sv: Ändra format på låtar!?

Beskyddaren skrev:
Hm, nu har jag en fråga...igen!
hur gör jag när jag vill ändra en låt från Mp3 format till något annat.

tack på förhand!

Om du ska ändra till .wav kan du till exempel göra det i winamp genom att gå in på options - preferences - output och välja nullsoft disk writer plug-in, klicka på configure och ändra output directory.. alltså vart du vill att låtarna ska hamna, det finns fler alternativ på configure också men jag brukar låta det vara som det var från början. Sen stänger du ner configure och det är bara att trycka på play och låta den "spola" igenom låtarna. Obs, glöm ej att ändra tillbaks till Directsound output om du ska lyssna på låtar som vanligt sen efteråt.

Hoppas att detta hjälpte dig nåt (om det var wav du skulle ändra till dvs)
/ Karin
 

Liknande trådar

IT & mobiler Hej, bukeraklet! Har två it-frågor: !) Hur ändrar man sin mailadress på facebookkontot??? 2) Förr hade jag epost NN@live.se men hittar...
Svar
4
· Visningar
209
Senast: sweep
·
IT & mobiler Jag är så otroligt missnöjd med hur både Gmail och Outlook sorterar mail! Fattar inte om det bara är kassa inställningar (tycker jag...
Svar
16
· Visningar
626
Kropp & Själ Hej alla! Jag har tänkt höra med vården också, men kan ju fråga om ev personliga erfarenheter först... Jo, jag har vissa månader...
2
Svar
20
· Visningar
1 420
Senast: Rosett
·
Träning Behöver alla tips, trix och kunskap ni har ang travhästar. Hur får jag den att jogga lugnt, hur gör jag/vad gör jag fel om hästen går...
Svar
0
· Visningar
427
Senast: Mrs Chippy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp