Andas högt

Status
Stängd för vidare inlägg.

Smurfoff

Trådstartare
Jag tror att min valp kan ha blivit förkyld. Var hos vet och skulle vaccinera men hon misstänkte virus då hon låter vid andning. Antagligen täppt i näsan. Fått antibiotika i 10 dagar. Har tre dagar kvar av behandlingen jag tycker hon är samma. Hon har ingen feber och är pigg och glad. I början nös hon ofta men kom klart slem. Nu nyser hon inte men låter när hon andas inåt. Någon som varit med om liknande?

Sv: Andas högt

Ja det är en mops. Men hon ska inte låta så. Hon nyser inte mer nu så antar det är symtomen för noskvalster? Hon har ansträngd andning. Vet tror virus. Men vi vet inte än

Konstig vet som tror att det är virus men skriver ut antibiotika? Hur tänkte hen då?
Hundar kan bli förkylda (oftast genom ett av virusen som ingår i kennelhostekomplexet) men precis som hos oss oss läker det ut av sig själv med vila. Ansträngd andning får du dock leva med eftersom du har en mops i kopplet, dock kan den ju ha förvärrats nu om det är så att hon är sjuk också.

Kan ju hoppas hon inte har något smittsamt bara i och med att du smugglat in henne från Tyskland till Sverige. :meh::crazy:

Men annars. Det är ju som sagt en mops så att hon nyser och låter när hon andas får du nog leva med.

Gå till annan veterinär om denna ger antibiotika mot virusinfektion. (Du förstod inte bara fel?)

Oavsett är ju en tur till till veterinären lämpligt. Med tanke på valpens ursprung bör du informera veterinären om vilka länder hunden varit i eftersom det finns lite olika sjukdommar beroende på land.
Sen är störd andning något som man får räkna med att risken finns när man köper dyliga raser. Men andningsproblem ska alltid kollas upp oberoende ras för att konstatera att det inte är något annat fel och ev korrigera anatomiska fel (alltså hur luftvägarna är uppbyggda) om det behövs.

(är valpen smugglad in som någon ovan antyder så bör du kontakta jbv och höra vad du ska göra, det är grymt ansvarslöst att smuggla in hundar)

Halvt kl
Inte bara ansvarslöst utan olagligt. Dessutom otroligt dumt att skriva det på internet då vem som helst kan anmäla dig TS.

Hunden är inte insmugglad. Har papper från jordbruks verket och vi sökte speciell dispans för läget var akut. Jag kunde hamnat på gatan. Hunden har ingen insmugglad sjukdom. Veterinären sa något om bakterie med. Är vanligt bland valpar då det är kallt.

Så snälla sluta döm och lägg er inte i saker ni inte har med att göra tack.

Insmugglad är hon kanske inte,men hon är enligt dig själv intagen på ett felaktig intyg,då det du skulle söka för att få ta in en valp mellan 8-12v är gjort för att valpen går direkt från uppfödaren och direkt till sverige,utan att bo hos dig eller vara ,med i stall/på stan/träffa andra hundar mm.

Hur många trådar finns det inte nu om denna valp och dess införskaffande?
Varför vänder du dig inte direkt till berörda instanser eller veterinärer mm för svar på alla dina frågor. Mycket som du undrar över är bara ett telefonsamtal bort.
Är du orolig över hundens hälsa och känner att veterinärbesöket inte hjälp så sök till en annan veterinär. Buke kan bara komma med gissningar.......

Hoppas valpen kryar på sig snart.

Jag frågar bara här för att veta om andra varit med om samma. Vi går hos vet och ska dit i veckan igen. Hon är inte allvarligt sjuk. Jag har aldrig haft en mops heller. Men ska inte fråga på buke mer vill gå ur detta forum och känner mig faktist påhoppad av människor som inte känner mih

Vi ska på återbesök i veckan. Veterinären sa att det inte är någon sjukdom. Utan typ en förkylning. Parasiter har hon inte heller. Hon blev kollad innan vi åkte för allt. Finns papper för detta med. Ni vet va att hundar som importeras vaccineras mot rabies? Dem kan bära på vad som helst. Min valp har varit isolerad. Hon har varit undersökt av veterinär hon bär inte på smittbära sjukdomar hon har ej träffat några nya hundar

Jo men ingen smittsam och kommer inte från utlandet. Detta kan vilken hund som helst få. Hon träffar inga andra hundar och kommer inte åka på utställningen. Är så trött på skitsnack. Samma personer har hoppat på mig innan.

Jo men ingen smittsam och kommer inte från utlandet. Detta kan vilken hund som helst få. Hon träffar inga andra hundar och kommer inte åka på utställningen. Är så trött på skitsnack. Samma personer har hoppat på mig innan.

Jag kan garantera att smittan kommer från tyskland,det är bara att räkna bakåt,du har gett antibiotika i 7 dagar och inkubationstiden på tex förkylning är 4 dagar,var var din valp för 11-12 dagar sen?

Och att jag har hoppat på dig är inte sant,jag har bemött vad du serverat oss,att jag inte vill utsätta min hund för ev smitta är väl inte så konstigt?
Och med tanke på att du kör samma frågor på 18 olika ställen får samma svar som här tills någon idiot ger det svaret du VILL ha och sen gör tvärt emot eller fel,gör att jag bli upprörd.

Det är sådan som du som ger oss andra dåligt rykte,jag har via PM talat om för dig att vi med mops (speciellt vi som är uppfödare) har ett tajt samarbete och du vet att jag har import mops och även förmedlar sådana vid förfrågan ändå lyssnar du inte.
Alternativet är väl att läta bli och skriva här så slipper både du och vi bli upprörda.;)

Jag ska inte skriva här med för folk missuppfAttar och hittar på saker. Sen att du ringer runt och pratar om mig tycker jag bara är sorgligt. Hon visa inga symtom i Tyskland det kan lika bra bero på flyg stressen. Sen kan veterinären kolla vad det är. Bär min hund på parasiter och sjukdomar så borde hon se det och valpen borde inte varit så pigg och galen som hon är. Jag anmälde mig på utställningen innan hon blev förkyld. Och hade inte planerat att gå om hon inte är fullt frisk eller vi vet vad det är. Är inte kul att bli svartmålad här och inte få visa sig för du tror min hund ska smitta alla på utställningen. Som sagt skickar gärna alla papper till dig om du är intresserad . Jag är ingen hund smugglare. Jag hamna i en konstig sits och jag löste det. Snälla jag orkar inte mer. Låt bli mig så låter jag bli ditt forum. Jag hade aldrig kunnat snacka skit om en människa som skriver på ett internet forum? För mycket fritid kanske. Nu lägger jag ner detta tack och hej

Förkylningar är väl i allra högsta grad smittsamma! Om det nu är en förkylning hunden har, annars är symptomen knappast mindre allvarliga!

Det är tack vare kortsynta klantar som dig som det sprids kennelhosta, inälvsparasiter som inte finns här ursprungligen osv. TÄNK dig för människa, importregler finns av en anledning!!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundhälsa Hej Min valp på 12 veckor som har varit någorlunda rumsren (ca 0-4 olyckor om dagen), säger alltid till eller så ser man när han behöver...
Svar
4
· Visningar
1 272
Kropp & Själ Nu ligger det här ännu en dag framåt i tiden, men här är jag en söndag morgon, funderandes på mitt jobb! Jag vill dit, men har precis...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
3 431
Senast: bollen__
·
Hundhälsa Jag var idag kontakt med veterinär då jag tycker att det låter som hunden är täppt i näsan sen ett par dagar tillbaks, speciellt då hon...
Svar
8
· Visningar
5 748
Senast: dobbis
·
Katthälsa Vi tog in en rejält sjuk kattunge. Symptom som kvarstår nu (till och från) är snorig/nyser. Detta försvinner några timmar efter en...
Svar
5
· Visningar
1 336

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Uppdateringstråd 30
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar