Anatomibok om hästar?

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare Lindale
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 9
  • Visningar Visningar 1 814
L

Lindale

Hej

Är det någon som kan tipsa om en riktigt bra anatomibok om hästar? Gärna en med realistiska bilder och inte bara: "såhär ser hästen ut, ungefär, bilder" :P

Sv: Anatomibok om hästar?

Finns även några riktigt bra på engelska. T.ex. Anatomy of the horse
Finns på bokus bla.

STC:s är lite "amatöriga", men visst, man ser ben, senor osv, musklerna och skelettet är väl inte "Hela sanningen"...

den som Jeps tipsar om är hard core! Riktigt bra, men på engelska och typ latinska namnen. Ifs så tycker jag personligen att det är de bästa att lära sig, för då kan du prata med vilken veterinär som helst från vilket land som helst, det är ju samma!

En veterinär sa till mig "du verkar ju kunna det där " hehe, bara för att jag har läst amatörkurs typ ;)

När min häst smällde i benet så kollade jag i Anatomy of the horse, å hittade rätt "skada" (det var det som veterinären var lite impad av).

Me love.

Sen finns en bok på engelska som förklarar vad alla muskler gör typ rörelsemekanism. Tror den heter "the horse in motion" eller något, kan kolla mer noga om du är intresserad. Ett annat tips är "förebygga skador" (kan kolla den oxå)...

STC:s är lite "amatöriga", men visst, man ser ben, senor osv, musklerna och skelettet är väl inte "Hela sanningen"...

den som Jeps tipsar om är hard core! Riktigt bra, men på engelska och typ latinska namnen. Ifs så tycker jag personligen att det är de bästa att lära sig, för då kan du prata med vilken veterinär som helst från vilket land som helst, det är ju samma!

En veterinär sa till mig "du verkar ju kunna det där " hehe, bara för att jag har läst amatörkurs typ ;)

När min häst smällde i benet så kollade jag i Anatomy of the horse, å hittade rätt "skada" (det var det som veterinären var lite impad av).

Me love.

Sen finns en bok på engelska som förklarar vad alla muskler gör typ rörelsemekanism. Tror den heter "the horse in motion" eller något, kan kolla mer noga om du är intresserad. Ett annat tips är "förebygga skador" (kan kolla den oxå)...

Anatomy of the horse verkar jättebra! Ska genast ta och kolla upp detta :) Tack för hjälpen! Skriv gärna mer tips om det är någon som kommer på :)

Vad hette författaren till anatomy of the horse?

Liknande trådar

Hästvård Hej, Jag undrar hur lång tid det kan ta för häst att återhämta sig från selenbrist? Fick svar på mineralanalys (blodprov) i veckan och...
Svar
4
· Visningar
480
Senast: Mearas
·
Hästvård Hej. Är det någon fler som har häst med artros i halskotpelaren? Givetvis har vi kollat upp detta och fått en diagnos och fört en...
Svar
6
· Visningar
499
Senast: Lavinia
·
Hästvård Hej allihopa! Jag har hamnat i en tråkig situation, och behöver lite tips på hur jag kan tänka för att inte bli för deppig. Nu till...
Svar
13
· Visningar
1 222
Senast: Kilauea
·
Hästvård Jag tycker att det är jättesvårt att se ”painface” på hästar. Försöker studera bilder noggrant men det är inget jag kan se bara sådär... 2
Svar
20
· Visningar
2 076
Senast: fio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Uppdateringstråd 31
  • Pankreatit hos hund?