Analys utan mineralvärden...

J

Juvelflickan

Hejsan!
Vi håller på att byta från hö till hösilage nu och med hösilaget fick vi en analys, men UTAN mineralvärden:mad:
Det känns ganska meningslöst och jag funderar på att skicka efter en ny analys... Eller vad tycker ni?
Kan man skicka analys för endast mineralvärden?
Mycket tacksam för svar!

Sv: Analys utan mineralvärden...

Jag hade samma problem som du. Skickade in ett prov till Analycen och skrev på beställningsedeln endast mineralprov. Det var inga problem. Efter en vecka kom provsvaren och en faktura på 182 kr.

Mvh

Tora

Oj så bra!!!
Det får jag nästan ta och göra då.
För det finns väl ingen medning med att endast ha energi och srp?

Ring dem och säg att du vill ha mineralvärden också. De missade att göra en med min analys i höstas, men jag ringde dem och det fixade sig med en gång!

Det lät ju ännu bättre... Vet dock inte om "hö-snubben" går med på det...:crazy:
Kan ju passa på och fråga om hur höet är i de få värden vi fick med:smirk:
Torrsubstans 62
Srp 31
Energi 5,7

Supertacksam för svar!

Någon som kan svara på om detta är bra värden för hösilage?
Tacksam för svar!

Liknande trådar

Foder & Strö Analyserna har trillat in, höpartier valts ut, installning kanske påbörjats - hösten är här 🍂! Hur blev det för er i år, vad tänker ni...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
3 465
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 870
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Jag har en gammal ponny, 26 år, som har börjat få lite svårt att tugga hö (Duktig hästtandläkare har undersökt och bedömt.). Hon blev...
Svar
18
· Visningar
983
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
Svar
18
· Visningar
1 602
Senast: Shaggy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Halloweenmat
  • Adventskalendertråden 2024
  • Menskopp

Hund, Katt, Andra Djur