Analys på 1 hösilagebal?

Amk

Trådstartare
Min höbonde verkar ha lite problem med att få hösilaget analsyerat, vilket grämer mig mycket. Nu tar jag hem några balar ändå. Är det någon vits med att analysera hösilage från en bal? Vi har så få hästar att vi bara kan ha en bal öppen åt gången.

Sv: Analys på 1 hösilagebal?

Frys provet, i väntan på nästa bal. Det tar längre tid att få analysen, men det blir ju fler balar representerade.

Har för mig att det finns många trådar om detta sedan tidigare ifall du söker. Här står det också lite:
http://www.analycen.se/grovfoder2.asp

Sv: Analys på 1 hösilagebal?

Ja, det är en bra idé. Nu verkar jag ha fått tag på en analys iaf, om inte den kommer så fryser jag.

Liknande trådar

Foder & Strö Vi vet ju att hållbarheten på en öppen hösilagebal bara är några dagar i sommarvärme. Det finns studier gjorda på ompressning av stora...
Svar
7
· Visningar
892
Senast: Lejd
·
R
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
2 158
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Har för första gången en häst där man måste vara lite betänksam kring i vilken form man ger foder. Hon har en djup tandficka och...
Svar
14
· Visningar
663
Senast: WildHorse
·
Foder & Strö Jag har en gammal ponny, 26 år, som har börjat få lite svårt att tugga hö (Duktig hästtandläkare har undersökt och bedömt.). Hon blev...
Svar
18
· Visningar
1 165

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka