S
sova
Hur gör ni som är inackorderade i stora stall? Min pålla står vintertid med nästan 100 andra stallkompisar. Säger sig självt att det går åt MKT hö och hösilage. Allt kan omöjligtvis tas från samma åker vid samma tidpunkt. Så. Foderbyten blir det. Hon är dock inte superkänslig för foderbyten, blir om möjligt lite svullen i benen bara. Visst inget ideal, men vad gör man? Eftersom stallet är så stort finns det ingen möjlighet till eget hö pga utrymmesbrist. Stallägaren kan jag aldrig tänka mig vara intresserad av analys. Samma sak med de andra privatarna. Det blir allts jag som ensam för stå för det, vilket jag gladerligen hade gjort, MEN är det lönt? Vet ju inte hur länge resultatet kommer att vara trovärdigt med tanke på olika fält, skördar osv. Känns lite orimligt att ta analys på ALLA partierna (mkt lagras på annat ställe).
Ska man ta en analys som riktvärde eller ska jag göra som förra året dvs titta på vad de andra hästarna fick att äta, hur de var musklade osv och därigenom få en uppfattning om höets innehåll? (Ja, jag kan skilja på bukighet och fetma )
Så. Hur gör ni andra i stora stall?
Ska man ta en analys som riktvärde eller ska jag göra som förra året dvs titta på vad de andra hästarna fick att äta, hur de var musklade osv och därigenom få en uppfattning om höets innehåll? (Ja, jag kan skilja på bukighet och fetma )
Så. Hur gör ni andra i stora stall?