Analys av hösilage/ensilage

whalan

Trådstartare
Min häst står på ett stall där de inte har någon analys på sitt grovfoder. Min häst äter då hösilage/ensilage (vet inte riktigt skillnaden på dem..men tror att det är hösilage då jag har hört att det är vanligare att utfodra till hästar än ensilage). Jag undrar då hur man går tillväga för att få en analys? Vart skickar man det? Finns det några speciella påsar att skicka fodret i? I så fall, var får man tag på dessa påsar? Det är väl så att man skickar en tuss av fodret som de får analysera?

/Whalan

Sv: Analys av hösilage/ensilage

Hei! Du finner flere steder du kan sende det til under länkar her på forumet. Analycen.se er vel et av ställen. Hur du skal gå till väga står nog på deras hemsida, men det som jag gjorde er at ta en vanlig påse, ta hö från flera balar, saxa upp dessa och skicka!

Sv: Analys av hösilage/ensilage

Tack så mycket!!! :bow: :bow:
Då ska jag kolla upp länkarna på en gång!

Liknande trådar

Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 944
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Ok, här kommer ett riktigt I-landsproblem. Jag var i kontakt med Kr@fft runt årsskiftet, för att be om provpåse på Plus Protein. Detta...
2
Svar
34
· Visningar
3 577
Senast: Habina
·
Foder & Strö Jag har en unghäst, 3.5 år, arab och sto. Hon är väldigt liten i maten och faller ur lätt. behöver alla tips jag kan få. Märkte redan...
Svar
12
· Visningar
1 669
Senast: lovehorses
·
Hästmänniskan Jag planerar att köpa häst eller ha en på foder om något år när jag fått lite mer ordning på min ekonomi. Jag har ridit i princip hela...
Svar
4
· Visningar
1 711
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama