Analsäcksoperation

movi

Trådstartare
Dvärgschnauzern ska nu i april operera bort analsäckarna. Har förstått att det kan ge infektioner och även avföringsinkontinens, men hur vanligt är det? Infektioner går ju att göra något åt, men går eventuella inkontinensen över efter ett tag? Operation kommer det att bli, för hon har alldeles för jobbigt med sina analsäckar och även vid tömning/spolning.

Dvärgschnauzern ska nu i april operera bort analsäckarna. Har förstått att det kan ge infektioner och även avföringsinkontinens, men hur vanligt är det? Infektioner går ju att göra något åt, men går eventuella inkontinensen över efter ett tag? Operation kommer det att bli, för hon har alldeles för jobbigt med sina analsäckar och även vid tömning/spolning.

Min ena opererade bort sina i somras. Han hade svårt att hålla sig och i början så märkte han inte riktigt själv när han bajsade, men detta gick över helt inom ca. 2-3 veckor. Just att inte kunna hålla sig är nog vanligt under den första tiden efter operation. I övrigt inga komplikationer och jag är nöjd med beslutet och vovven slipper åka in till vet. stup i kvarten p.g.a. strulande analsäckar :)

Liknande trådar

Katthälsa Hej, Letat bland andra trådar, men försöker med en ny fråga. Katten kom in i går morse och var förlamad i svansen. Akutbesök till...
Svar
19
· Visningar
1 349
Senast: Googlarn
·
Hundhälsa Min 10-åriga tik (snart 11) har kissat oftare än vanligt de senaste dagarna, och nu imorse såg jag ljusgula flytningar från vulva (inte...
Svar
8
· Visningar
1 008
Hundträning Jag har en alldeles underbar liten valp, som är glad och lättsam i det allra mesta. De senaste dagarna har vi dock märkt vad vi tolkar...
Svar
15
· Visningar
1 539
Senast: Roheryn
·
Hundträning Behöver lite tips på träning. Min dvärgpudel (snart 11 månader) är lite väl entusiastisk när hon hälsar på folk. Jag har lärt henne att...
Svar
7
· Visningar
817
Senast: Hermelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Storlek röd Kong?
  • Liten fodertunna?