Analsäckar?Hjälp!

T

Tarzzan

Undrar en sak angående min inne katt.
För en liten stund sedan så tömde han analsäckarna(tror jag)när jag lyfte upp honom.Han "spraya" på väggen:-(Några droppar bara men det luftar apa:mad:
Det var bara att ta av sig kläderna och slänga i tvättmaskin och skura tapeten:mad:
Har även hänt flera gånger innan då man har lyft upp honom eller något så hamnar en droppe på en och det räcker.
Tömmer han analsäckarna när han gör så?
Skall dom inte tömmas automatiskt när han skiter?
Skall man kontakta vet eller är det normalt att han gör så här?

Sv: Analsäckar?Hjälp!

bland blir det så här. Är du orolig för analsäcksinflammation så kan du kontakta din veterinär, det är rätt snabbt kollat.

Men jag håller med. Analsäckssekret skulle man kunna använda som tortyrredskap. Hemsk lukt!

Men det är ju inte ofta han tömmer dom på en.Ca 1 gång i månaden.Men jag har ju slutat bära honom lika mycket för att slippa lukten om han skulle tömma dom på mig.
Men nu var det första gången det kom mycket.Innan har jag bara noterat två-tre droppar.Men nu var det säkert 10 små droppar på väggen!

Bajset är hårt.Inte "mjuka glansiga" korvar utan "torra" och hårda.
Han kanske är lite för hård i magen?Vad gör man åt det?
Han äter mest torrfoder och några tuggor blötfoder varje dag.

Liknande trådar

Övr. Katt Ja... jag har världens stolligaste katt... hon är med mig överallt och nu var hon med och skulle titta när jag skulle tvätta. Hon satt...
Svar
1
· Visningar
1 469
Senast: KisseNova
·
C
Övr. Katt Hej, Kommer inom månaderna att skaffa en katt, för att vara mer precis en ragdoll, helst av färgen bicolour blå eller brun. Detta är...
Svar
12
· Visningar
2 773
Senast: Elina8
·
Träning 2 veckor sedan från idag fick jag hem en ny häst eftersom den andra jag har är konvalacent sen Juni & är inte ridbar. Nu min "gamla"...
Svar
4
· Visningar
971
Senast: Perto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama