Singoalla
Trådstartare
Bruce har fått ett ökat intresse för att slicka sig i baken det senaste månaderna (2 kanske). Inte så att han är manisk, men någon gång per dygn kan han fastna vid att slicka sig en stund. Något han aldrig haft något intresse för att göra förut. Jag har också upptäckt vid flera tillfällen att det luktar väldigt illa när han tvättar sig (typ analsäckssekret?) och vid några enstaka tillfällen har jag sett att han lämnat en liten ljusbrun fläck efter sig när han legat och tvättat.
Alltså, symptom som han har:
- Slickar sig oftare
- Luktar ibland illa
- Har vid några fåtal tillfällen lämnat fläck
Symptom som han INTE har:
- Inget synligt på utsidan
- Verkar inte ha ont när han bajsar utan är helt som vanligt
- Inte dålig i magen, bajset ser ut som vanligt
- Drar sig inte med baken mot mattan
Vad tror ni, kan han ha en lindrig analsäcksinflammation? Ska jag göra något själv, eller borde jag ta honom till vet? Jag tänkte först att han kanske varit dålig i magen och blev striktare med hans kost under en tid, men det blev varken bättre eller sämre. Det verkar inte vara något problem för honom, men nåt är det ju som är lurt..
Alltså, symptom som han har:
- Slickar sig oftare
- Luktar ibland illa
- Har vid några fåtal tillfällen lämnat fläck
Symptom som han INTE har:
- Inget synligt på utsidan
- Verkar inte ha ont när han bajsar utan är helt som vanligt
- Inte dålig i magen, bajset ser ut som vanligt
- Drar sig inte med baken mot mattan
Vad tror ni, kan han ha en lindrig analsäcksinflammation? Ska jag göra något själv, eller borde jag ta honom till vet? Jag tänkte först att han kanske varit dålig i magen och blev striktare med hans kost under en tid, men det blev varken bättre eller sämre. Det verkar inte vara något problem för honom, men nåt är det ju som är lurt..