Amstaff/Ovtjarka valpar

Sv: Amstaff/Ovtjarka valpar

men snälla ni;), bara man ger hunden mycket kärlek så blir de som genom ett trollslag snälla, väluppfostrade och harmlösa:crazy:;):D:(

Såg den förklaringen när någon sålde Ovtjarkavalpar och någon varnade för dessa : Jo bara man gav dem tillräckligt med kärlek så kom resten av sig själv:crazy:

Jo för det är ju så man vill ha sin bergsherde. Om rövarna i skogen bara älskar den lite, så är lammgrytan serverad.

Dom är blandning mellan kuvasz och ovtjarka

Alla som har betesdjur frigående på eget område större än typ 200 HA i marker där det finns gott om rovdjur bör ha en.

Vi andra kan knappast ge en sån hund det den vill ha och ska naturligtvis avstå.

Kl

Ovcharkor behöver nödvändigtvis inte alls stoora ytor, inte större än man kan tycka alla stora raser behöver.
Ovcharkor är vakthundar, inte nödvändigtvis enbart vaktande av boskap.
Ovcharkor används tex av vaktbolag att vakta industrier/andra inhägnade områden.
Dom vaktar det man vill att dom ska vakta och tar det på lika stort allvar vare sej det är en bil eller ett får.

Säger inte att det är en hund för alla men det är så tröttsamt med denna anti-ovcharka kampanj...
Det är liksom inte den enda "speciella" rasen i sverige...
Kan tycka att en fila är en än mer speciell med sin ojeriza...

Jag är sällan inne här numera så förvänta er inga "svar"...

*halvt kl*

Min kompis pojkvän har en ovtjarka/schäfer-korsning som är.. otäck. Efter att ha varit där 2-7 dagar i veckan i ett drygt år kan hon fortfarande inte gå in i huset om hon har någon med sig. Är hon själv funkar det ibland, ibland inte. Då måste hon vänta tills pojkvännen kommer hem.
Det har hänt ett flertal gånger att hunden stängt in henne i ett hörn och vägrat låta henne gå därifrån när hon har varit uppe och kissat/druckit vatten på nätterna osv, så att hon har fått ropa/ringa efter pojkvännen så han kan komma ner och ta undan hunden.

Och ibland är han världens gosigaste och kryper upp till henne i sängen när pv:n börjat jobba tidigt. Väldigt ombytlig.

Verkligen inte en hund för alla.

En bekant till min pappa har en som han är väldigt nöjd med dock. Han har minkfarm, och sedan han skaffade hunden (som omhändertagits av polisen hos sin tidigare ägare) och ett 2,5 m högt elstängsel har han inte haft några fler besök av aktivister.

Så du är bara inne o förklarar att alla är idioter som inte förstår sig på rasen?
På vilket sätt är KO/AST en bra kombination?

Snuffsan allemansrätten tillåter inte sådan hundhållning.

KL

Jag är så glad att jag mognat i mitt tänk angående hundar, raser och blandningar. Jag tycker det är bedrövligt att man blandar Ovcharkor med olika raser speciellt, kamphundsraserna (nej jag är ingen kamphundsmotståndare, äger en presa canario och en shitbull.)

Skuggan_

Men herregud, en sån hund hade väl varit extremt bra till vakt? :)

Djur föds inte till mördare, får dom bara rätt stimulans så skall det väl inte vara några problem?
Sen om det finns människor med rätt kunskap, ja det är en annan fråga!

Jag har hittat en ännu bättre blandning!
Mamma är amstaff. Pappa är border collie, schäfer, samojed, tervuren, rottweiler, Malamute och karelsk björnhund.
Som grädde på moset har hen även skrivit ut att om man avlar på denna korsning blir valparna 50% amstaff, 25% border collie och 25% av resten!

Jag. Orkar. Inte.

Säljes pga allergi!

Liknande trådar

Hundavel & Ras Akita Inu 6 attacker. Dogo Argentinom 6 attacker. Dogs Canario 6 attacker. Amstaff 37 attacker. Schäfer 6 attacker. Rottweiler 24...
2
Svar
28
· Visningar
4 146
Senast: Raderad medlem 94602
·
Hundträning Hej alla! Ny här på forumet Har haft schäfer som jag tränat o tävlat med i 40 år. Dessvärre otur som ingen annan med att få avliva mina...
Svar
12
· Visningar
1 788
Senast: Snurrfian
·
Hundhälsa Jag behöver råd, och eftersom jag inte har någon annan att rådfråga, vänder jag tillbaka till min ungdoms forum ... Det här blinr långt...
Svar
6
· Visningar
2 261
Övr. Hund Åh jag känner att jag sitter i en jobbig situation just nu. En vän till mig har en arbetskamrat som har en tik, 8 år gammal Amstaff, som...
Svar
3
· Visningar
1 125
Senast: Hellas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Annonsera mera hundar 2
  • Oseriös avel 2023