American Curly

Lycanthrope

Trådstartare
Jag skulle behöva lite svar på några funderingar, har ingen större koll på den här rasen.

Det gäller ett curlysto.
Gör det någon skillnad om hon är släthårig eller krullig? Detta sto är släthårigt och innehåller lite mustang. Reggad i Usa tolkade jag det som, men svenskt pass.

Hur är utbudet med curlyhingstar i sverige (vid framtida betäckning)?
Hur funkar det med quarter/paint till curlys?
Och hur funkar det att regga henne i sverige? Hon är född i sverige.

Jag vet ingenting :o
 
Sv: American Curly

Rasen har egen hemsida som står bra information på. Har kikat lite där då den jag rider hos har American Curlys. Vad jag vet så finns inte många av rasen men vet iallalfall en trevlig hingst som ägaren hoppas se till att han blir godkänd.

Kan PMa både förenings sidan + hennes sida.
 
Sv: American Curly

Jag hade jättesvårt att hitta hingst till mitt curlysto. Hon var släkt med de "fina" hingstarna (enligt mig) här i sverige. Typ Kanzas Dream hade varit högt prioriterad hos mig. Jag var sugen på ZGC Durango som står i Tyskland eller DCC Vegas som står i Frankrike. Vegas finns för semin.

Finns även sparctacular splashes i frankrike. Tror även han finns för semin

Durango och vegas är missouri foxtrotter, vill du avla på curlyns fjärde gångart är detta något. Vad heter stoet? Vem är hon efter?

Splashes är en sportigare curly.

Mitt sto är såld nu och är betäckt med Eagle Dancer som står i Luleå. Hon står där med honom nu.
 

Liknande trådar

Avel Red ett jättefint och välutbildat sto idag :laugh: Hon är (enligt mitt ögonmått!) ca. 152 cm i mkh och enligt uppgift född 1995 i...
Svar
4
· Visningar
1 608
C
Avel Kära vänner och bekanta, obekanta och hästkollegor. Startade en diskussion inne på forumet för Irish cob, som är den ras vi föder upp...
2
Svar
30
· Visningar
3 161
Senast: Caspadia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp