Amen vad! Är hon parad?

Narcissa

Trådstartare
Har löptik här hemma som viker undan svansen och verkar vara i höglöp. Hanen kom ut och jag hann se att de sprang omkring tillsammans. Han bet lite på hennes rygg och innan jag hann fram hoppade han upp men ingen parning då. Det är bara det att de var obevakade ca 10 minuter innan det upptäcktes.
Jag har tittat på tiken och hon har inga fläckar eller något sådant, hon ser även normal ut i vulvan.
Hanen är exalterad och flämtar.
Hanen är 13 månader gammal och har givetvis inte parat innan.

Vad gör jag? Abortspruta?

Misstänker du tjuvparning, så gör du ultraljud om ca 28 dagar hos någon som kan sin sak och ger abortspruta om hon är dräktig. Du kan givetvis ge sprutorna ändå, men känns onödigt innan man vet - det är ju ändå dels mycket pengar och dels onödigt ämne att spruta i tiken ifall hon inte visar sig vara dräktig.

Jag TROR inte han har lyckats men men VET ju inte. Så störigt!! Finns det några tecken på att han lyckats para henne?

Jag TROR inte han har lyckats men men VET ju inte. Så störigt!! Finns det några tecken på att han lyckats para henne?

Nope, finns inga säkra tecken. Visserligen brukar en tik tvätta sig "där bak" så nära inpå, men det är långt ifrån säkert. Vi gick på promenad direkt efter en parning i helgen. Hon tvättade sig lite snabbt, sen var hon redo att ge sig ut ;)

Stäng isär hundarna, för en parning kan gå oerhört fort när det väl sker. En tik kan säga ifrån rejält även om hon viker svansen mm, för att sedan några timmar eller en dag senare helt plötsligt ställa sig redo.

Ja, innan idag var de under övervakning och då var de helt ointresserade av varandra. Sen pang bom bara.
Hon har inte tvättat sig alls och är inte våt runt vulvan.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej allesammans. Vill bara höra vad ni tror då jag ligger sömnlös just nu och tänker på detta 😂 Och bara för att tillägga så jag...
Svar
14
· Visningar
2 945
Senast: AraSlei
·
Hundavel & Ras Slänger ut en fråga åt en vän. Hennes tik åker iväg för parning och har hägning med hanen på dygn 12, 13, 14, 15 och sen inget intresse...
Svar
13
· Visningar
2 014
Senast: Kivina
·
Hundavel & Ras Min rottistik som är 3 år gammal hon har alltid haft en väldigt liten vulva och den blir knappt märkbart större i samband med löp...
Svar
11
· Visningar
4 537
Senast: Bebben
·
Hundavel & Ras Är vansinnigt arg, en granne har klivit in och öppnat och släppt ut löptiken till vår hane medan vi var ute och åt lunch. Sambon tycker...
Svar
9
· Visningar
2 700
Senast: Halali
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Kattbilder #10
  • Uppdateringstråd 30