Welsh
Trådstartare
Idag gick Fredrik och jag upp till stallet med pojkarna för att titta på nattens födda föl. Allt väl och vi gick upp till de dräktiga stonas hage för att fylla på vatten. I hagen gårTobias favorit häst som han snabbt pinnar in till för att krama. Våra ston är vana vid Tobias och bryr sig inte om honom. Vad vi inte tänkte på i denna stund var att det i hagen även gick en 2 åring. När Tobias är på väg ut ur hagen händer det sombara inte får hända. 2 åringen kommer mellan honom och staketet och helt plötsligt så smäller det. Tobias gjorde ingent utfall eller så utan gick bara förbi. Smällen tar i pannan och han flyger någon meter och det forsar blod. Min man plockar upp honom och kommer springandes mot mig som är en bit bort. Vår lugna promenad i vårvärmen slutar brutalt i en hastig helikopterfärd in till Astrid Lindgrens sjukhus med en förts gallskrikande unge och sedan en sovande, svårväckt sådan. Väl inne på traumarummet så konstaterar man att det inte är fara för nacken och vi skickas vidare till vanliga akuten. Där emlas han för nål inför CT MEn när läkaren kommer och vill se pupillerna så lockar vi med glass och då tittar sonen upp förväntasfullt, han får en glass och sedan är det fullt ös-inte medvetslös över allt på akuten En timme senare så beslutar läkaren sig för (efter att sett på Tobias vilda framfart) att någon röntgen inte behövs, det blev till att sitta på ungen och sy 5 stygn och sedan var det tack och adjö hemfärd.
Måste få nämna att personalen på ambulans helikoptern var underbara, mötte upp oss med nallebjörn och var väldigt måna om oss.
Väl hemma på ön så valde Tobias att följa med till hästarna för att titta till fölen. Denna gång valde han att sitta på pappas axlar men han var lika glad över sin favvohäst som tidigare Dagen slutade luckligt denna gång för Tobias, han har nog änglavakt. Hädanefter är det strängare krav på hjälm för alla barn i hästhagarna!
Måste få nämna att personalen på ambulans helikoptern var underbara, mötte upp oss med nallebjörn och var väldigt måna om oss.
Väl hemma på ön så valde Tobias att följa med till hästarna för att titta till fölen. Denna gång valde han att sitta på pappas axlar men han var lika glad över sin favvohäst som tidigare Dagen slutade luckligt denna gång för Tobias, han har nog änglavakt. Hädanefter är det strängare krav på hjälm för alla barn i hästhagarna!